Piatra Neamt, oras turistic, dar necunoscut
• primãria cautã un brand pentru oras • vicele Chitic spune cã o sursã de atragere a turistilor este telegondola, dar se mai cautã si altele • Piatra Neamt încã îsi cautã simbolul. Desi primãria gãsise la un moment dat o idee de brand al urbei, încã nu s-a luat decizia finalã si se mai cautã surse de inspiratie. Brandul orasului ar putea fi o clãdire, de preferintã veche. ÃŽn acest caz, s-ar califica Turnul lui Stefan cel Mare, chiar cu tot ansamblul Curtii Domnesti. Un dezavantaj al orasului este cã s-au pierdut foarte multe clãdiri cu valoare istoricã, fiind dãrîmate în perioada comunistã. Iar ce mai este acum - gen Casa Lalu sau casa Albu - au deja utilitate modernã. „Sîntem preocupati de promovarea municipilui Piatra Neamt ca oras turistic. Si anul acesta va fi o participare la Romexpo, în cadrul tîrgului international de turism. S-au fãcut si acele puncte de informare turisticã în oras. Intentia noastrã este de a elabora un plan, complex si complet, ca sã facem cunoscut din punct de vedere turistic orasul. Noi, ca primãrie, ne luptãm si ca orasul sã fie pregãtit pentru turisti. Pentru ca cei care vin si ne viziteazã sã fie multumiti si încîntati de ceea ce vãd aici. Vrem sã le creem conditii pentru a-si petrece timpul liber într-un mod cît mai plãcut“, a declarat viceprimarul Dragos Chitic. Acesta spune cã Piatra Neamt deja e cunoscut în tarã, în special datoritã primarului Gheorghe Stefan si a investitiilor masive din ultimii patru ani. „Lucrul acesta ni-l demonstreazã si faptul cã în aceastã varã a crescut numãrul de turisti care au vizitat orasul. Se vede dupã încasãrile de la strand, se vede dupã încasãrile de la telegondolã“, mai spune viceprimarul. Iar apropo de telegondolã, Dragos Chitic spune cã ar putea fi lesne un brand al orasului, avînd în vedere cît amar de popor atrage: „Nu stiu dacã este cea mai inspiratã etichetã, dar telegondola reprezintã deocamdatã un brand, o sursã de atragere a turistilor în Piatra Neamt“.
|