Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2008
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 30 Octombrie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Drum judetean care numai drum judetean nu-i

• DJ 207 D Sagna - Ion Creangã a rãmas în uitare, ajungînd un soi de ulitã distrusã • dacã Podul de la Creangã va fi închis pentru lucrãri, singura cale de legãturã a satului cu Romanul ar fi prin... Bacãu, ca în 1999 • „ Acest drum va trebui nivelat si pietruit, înainte de demararea lucrãrilor la pod“, este de pãrere primarul Petricã Prichici •

Starea precarã a unui drum judetean care a fãcut odinioarã legãtura între comunele Ion Creangã, Gîdinti si Sagna, în lungime de sapte kilometri, revine în actualitate, din cauza problemelor de stabilitate a podului de la Ion Creangã. Primarul Petricã Prichici a precizat cã dacã reparatiile la podul de peste Siret vor necesita închiderea temporarã a circulatiei legãtura cu municipiul Roman se va face prin... Bacãu. „ÃŽn opinia personalã consider cã , înainte de consolidarea podului, ar trebui redat circulatiei drumul judetean, DJ 207 D, «uitat» de multã vreme, de toatã lumea. ÃŽn acest context CL Ion Creangã va înainta Prefecturii si CJ Neamt un memoriu, prin care se va solicita repararea drumului judetean, înainte de începerea lucrãrilor la structura de rezistentã a podului de peste Siret. Redarea cãii de rulare circulatiei ar însemna crearea unei variante de rezervã în cazul în care podul ar putea fi închis temporar“, a declarat Petricã Prichici, primarul comunei Ion Creangã. Drumul judetean 207 D, care ar trebui sã facã o legãturã bunã între localitãtile Sagna, Gîdinti si Ion Creangã, croit pe lîngã malul stîng al rîului Siret, este impracticabil pe distante destul de lungi, din cauza gropilor, mîlului si a santurilor necurãtate, semn al unei totale nepãsãri din partea factorilor rãspunzãtori. Reporterii Monitorului au încercat „marea aventurã“, reusind sã strãbatã, cu un automobil, circa sapte kilometri din asa-zisa cale de rulare, în... jumãtate de orã.

Drum de cosmar

Odiseea a început cu un mic „slalom special“ printre niste gropi de diferite dimensiuni, acestea fiind acoperite fie cu apã, fie cu nãmol. Pe marginile drumului, cînd mai îngust, cînd mai lat, nici urmã de santuri, acestea nemaifiind îngrijite de ani buni. Aproape ai fi fost tentat sã cauti un bãt si, cu ajutorul acestuia, sã testezi adîncimea fiecãrei gropi, pentru a nu risca sã rãmîi cu vehicolul înnãmolit. ÃŽn trei sau patru zone, se formaserã „sensuri giratorii“ asemãnãtoare cu cele din marile intersectii ale oraselor. Pe „insule“, iarbã si flori. ÃŽn cîteva locuri marginea „cãii de rulare“ atinge malul rîului Siret, care n-a uitat sã-si ia partea la inundatiile din varã. De cealaltã parte a drumului, în dreapta, îi tine de urît fostul poligon de instructie si tragere al unei unitãti militare de tancuri desfiintatã între timp. Singurele urme de viatã care au putut fi observate pe acest drum al neputintei si nepãsãrii erau cîteva persoane iesite în cîmp, la culesul pãpusoiului. Dupã acest periplu de cosmar, am iesit, în sfîrsit, în drumul judetean 207C, mult mai aproape de o brumã de civilizatie, cu toate cã si acesta avea gãurile si fisurile sale. Petricã Prichici, primarul comunei Ion Creangã, nici nu mai vrea sã-si imagineze ce s-ar putea întîmpla în cazul în care ar trebui închis podul de peste Siret, asa cum s-a întîmplat în 1999. „Se pare cã va trebui sã mai trecem printr-o experientã ca cea din 1999. Atunci, pentru a ajunge la Roman, trebuia sã ajungi întîi la Bacãu, fãcînd un ocol de circa 80 de km. Din nefericire, situatia este destul de gravã si din cauza debitului mare al rîului Siret, acesta producînd multe stricãciuni în zonã. Drumul judetean 207D a «trãit», pînã în anii trecuti si datoritã ostasilor unitãtii de tancuri care au efectuat de multe ori reparatii. ÃŽn prezent, nu se mai vede piatrã pe acest drum decît ocazional, apa si nãmolul bãltind în voie prin gropile situate una lîngã alta. Calea de rulare ar trebui nivelatã si apoi pietruitã. Doar în douã, trei locuri ar necesita lãrgirea drumului, din cauzã cã Siretul a rupt din marginile carosabilului. Competentele noastre sînt limitate, neavînd puterea de a interveni si repara acest drum din cauzã cã am fi acuzati de deturnare de fonduri“, a declarat Petricã Prichici. Acesta a mai spus cã reprezentantii CJ Neamt au decis, în aceastã varã, sã aloce fonduri pentru reabilitarea drumului DJ 207 D, însã inundatiile au fãcut ca banii sã fie redirijati pe Valea Muntelui, unde au fost probleme mult mai grave de rezolvat.

Articol afisat de 2112 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(C. CALIMAC)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective