Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2008
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Monitorul Neamt
 Judetul Neamt
 rochii.ro
 fantastic.ro
 culise.ro
 grazie.ro
 odeon.ro
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 30 Octombrie 2008
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Drum judetean care numai drum judetean nu-i

• DJ 207 D Sagna - Ion Creangă a rămas în uitare, ajungînd un soi de ulită distrusă • dacă Podul de la Creangă va fi închis pentru lucrări, singura cale de legătură a satului cu Romanul ar fi prin... Bacău, ca în 1999 • „ Acest drum va trebui nivelat si pietruit, înainte de demararea lucrărilor la pod“, este de părere primarul Petrică Prichici •

Starea precară a unui drum judetean care a făcut odinioară legătura între comunele Ion Creangă, Gîdinti si Sagna, în lungime de sapte kilometri, revine în actualitate, din cauza problemelor de stabilitate a podului de la Ion Creangă. Primarul Petrică Prichici a precizat că dacă reparatiile la podul de peste Siret vor necesita închiderea temporară a circulatiei legătura cu municipiul Roman se va face prin... Bacău. „În opinia personală consider că , înainte de consolidarea podului, ar trebui redat circulatiei drumul judetean, DJ 207 D, «uitat» de multă vreme, de toată lumea. În acest context CL Ion Creangă va înainta Prefecturii si CJ Neamt un memoriu, prin care se va solicita repararea drumului judetean, înainte de începerea lucrărilor la structura de rezistentă a podului de peste Siret. Redarea căii de rulare circulatiei ar însemna crearea unei variante de rezervă în cazul în care podul ar putea fi închis temporar“, a declarat Petrică Prichici, primarul comunei Ion Creangă. Drumul judetean 207 D, care ar trebui să facă o legătură bună între localitătile Sagna, Gîdinti si Ion Creangă, croit pe lîngă malul stîng al rîului Siret, este impracticabil pe distante destul de lungi, din cauza gropilor, mîlului si a santurilor necurătate, semn al unei totale nepăsări din partea factorilor răspunzători. Reporterii Monitorului au încercat „marea aventură“, reusind să străbată, cu un automobil, circa sapte kilometri din asa-zisa cale de rulare, în... jumătate de oră.

Drum de cosmar

Odiseea a început cu un mic „slalom special“ printre niste gropi de diferite dimensiuni, acestea fiind acoperite fie cu apă, fie cu nămol. Pe marginile drumului, cînd mai îngust, cînd mai lat, nici urmă de santuri, acestea nemaifiind îngrijite de ani buni. Aproape ai fi fost tentat să cauti un băt si, cu ajutorul acestuia, să testezi adîncimea fiecărei gropi, pentru a nu risca să rămîi cu vehicolul înnămolit. În trei sau patru zone, se formaseră „sensuri giratorii“ asemănătoare cu cele din marile intersectii ale oraselor. Pe „insule“, iarbă si flori. În cîteva locuri marginea „căii de rulare“ atinge malul rîului Siret, care n-a uitat să-si ia partea la inundatiile din vară. De cealaltă parte a drumului, în dreapta, îi tine de urît fostul poligon de instructie si tragere al unei unităti militare de tancuri desfiintată între timp. Singurele urme de viată care au putut fi observate pe acest drum al neputintei si nepăsării erau cîteva persoane iesite în cîmp, la culesul păpusoiului. După acest periplu de cosmar, am iesit, în sfîrsit, în drumul judetean 207C, mult mai aproape de o brumă de civilizatie, cu toate că si acesta avea găurile si fisurile sale. Petrică Prichici, primarul comunei Ion Creangă, nici nu mai vrea să-si imagineze ce s-ar putea întîmpla în cazul în care ar trebui închis podul de peste Siret, asa cum s-a întîmplat în 1999. „Se pare că va trebui să mai trecem printr-o experientă ca cea din 1999. Atunci, pentru a ajunge la Roman, trebuia să ajungi întîi la Bacău, făcînd un ocol de circa 80 de km. Din nefericire, situatia este destul de gravă si din cauza debitului mare al rîului Siret, acesta producînd multe stricăciuni în zonă. Drumul judetean 207D a «trăit», pînă în anii trecuti si datorită ostasilor unitătii de tancuri care au efectuat de multe ori reparatii. În prezent, nu se mai vede piatră pe acest drum decît ocazional, apa si nămolul băltind în voie prin gropile situate una lîngă alta. Calea de rulare ar trebui nivelată si apoi pietruită. Doar în două, trei locuri ar necesita lărgirea drumului, din cauză că Siretul a rupt din marginile carosabilului. Competentele noastre sînt limitate, neavînd puterea de a interveni si repara acest drum din cauză că am fi acuzati de deturnare de fonduri“, a declarat Petrică Prichici. Acesta a mai spus că reprezentantii CJ Neamt au decis, în această vară, să aloce fonduri pentru reabilitarea drumului DJ 207 D, însă inundatiile au făcut ca banii să fie redirijati pe Valea Muntelui, unde au fost probleme mult mai grave de rezolvat.

Articol afisat de 1832 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(C. CALIMAC)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Premium UK domain names
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalĂŁ sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective