Administrarea blocurilor, un milion pe an
• tîrgnemtenii prezenti la o dezbatere pe tema înfiintãrii unui serviciu de administrare a blocurilor au fost de acord cu proiectul primãriei ÃŽnfiintarea Serviciului public de administrare a blocurilor din Tîrgu Neamt va fi supusã aprobãrii consilierilor locali la începutul lunii august. Proiectul a trecut în aceastã sãptãmînã de dezbaterea publicã, toti cei prezenti la întrunire fiind de acord cu propunerea primãriei. Desi în localitate existã 3.200 de apartamente, la adunarea organizatã joi seara, la Casa Culturii „Ion Creangã“, au luat parte mai putin de o sutã de persoane, cu toate anunturile de convocare postate de primãrie în scãrile de bloc. Primarul Decebal Arnãutu le-a prezentat participantilor proiectul de hotãrîre privind viitorul serviciu, explicîndu-le cã acesta ar urma sã fie un intermediar între cetãteni si Apa Serv, companie judeteanã care va lua locul Acvaterm pe partea de apã si canalizare. „Serviciul de apã si canalizare al Acvaterm va fi preluat de compania regionalã Apa Serv, fiindcã altfel noi nu vom putea accesa fonduri pentru reabilitarea retelelor. Si vorbim de peste 20 de milioane de euro, asa cã nu putem da cu piciorul la acesti bani. ÃŽn plus, Acvaterm nu mai poate fi licentiatã în acest serviciu, normele europene sînt altele. Lumea nu a dorit sã facã asociatii de proprietari, iar Apa Serv nu vrea sã furnizeze apã pe baza contractelor individuale cu locatarii. Noi facem acest serviciu ca sã nu existe nici un bloc fãrã apã si canalizare“, a explicat primarul Arnãutu. El crede cã nu s-a reusit înfiintarea asociatiilor de proprietari la Tîrgu Neamt din douã motive, îmbãtrînirea populatiei si latura financiarã, fiindcã o asociatie presupunea cheltuieli legate de echipa de administrare. Ar fi ajuns cam pe la 3,8 milioane lei pe an pentru un apartament, a socotit primarul, apreciind cã, într-adevãr e cam mult pentru posibilitãtile populatiei. ÃŽnsã si noul serviciu e tot un fel de asociatie, deci va fi nevoie cu sigurantã de contributia financiarã a locatarilor la plata echipei de angajati, 15 la numãr, în care vor intra si muncitori pentru interventii. Dar unindu-se mai multe blocuri, contributia pe un apartament ar scãdea cam la un milion pe an, a explicat primarul. Vestea cã vor avea de plãtit în plus peste factura obisnuitã nu a fost de naturã sã-i încînte pe cei din salã, majoritatea persoane vîrstnice. De aceea edilul tîrgnemtean a cãutat sã prezinte si pãrtile bune, asigurîndu-i pe oameni cã se va merge din apartament în apartament pentru reparatii si verificãri ale instalatiilor, asa încît sã fie eliminate picãturile de apã care curg aiurea, pierderi atît de reclamate. Chiar primarul va coordona activitatea serviciului. „Cei 4-5 muncitori vor avea obligatia sã treacã pe la toate apartamentele. Sînt 800 de apartamente nelocuite, nu stim ce se întîmplã în ele, poate mai trece cineva sã facã o baie, sã ude o floare, trebuie sã monitorizãm acest lucru. Si la subsoluri vor face verificãri, iar la interventii se vor plãti numai materialele, nu si manopera. Vom asigura vidanse, pompe, sã facem curãtenie. Se va vedea o revigorare a acestui serviciu, este serviciul primãriei, si vã spun cu toatã sinceritatea cã nu vreau sã ajung sã dau socotealã în fata dumneavoastrã cînd cineva nu-si face treaba“, a mai spus Decebal Arnãutu.
|