Hotul vine prin e-mail
• utilizatorii de internet din Roman sînt „bombardati“ cu mesaje prin care, de fapt, li se furã datele cardurilor • metoda „phishing“ este binecunoscutã si de bãnci si de politisti • posesorii de carduri nu trebuie sã divulge nimãnui datele personale si mai ales codul PIN • Clientii romascani ai uneia dintre cele mai cunoscute bãnci trebuie sã fie „cu ochii în patru“, din cauza escrocilor informatici care îi „bombardeazã“ cu mesaje prin posta electronicã, avînd un singur scop, acela de a le afla datele conturilor. Mai multe persoane au sesizat redactiei „Monitorului“ aceastã stare de fapt, care îi poate lãsa cu ochii în soare pe posesorii de carduri. „Smecheria“ este destul de bine gînditã, în conditiile în care se întîmplã, destul de bizar, ca destinatarii mesajelor sã fie chiar clienti ai bãncilor resprective. Iatã cum sunã o asemenea tentatie de a-ti oferi datele personale unor necunoscuti, care, de fapt, sînt „lupi în piei de oaie“, ce ating chiar dorinta cetãtenilor de a-si simti conturile în cea mai mare sigurantã. „Stimate client. Vineri, 7 august 2009, departamentul de securitate a semnalat încercarea de spargere a bazei de date Internet Banking. Din acest motiv, pentru siguranta si buna desfãsurare a tranzactiilor online, te rugãm sã te înregistrezi în noua bazã de date, cu o nouã mãsurã de sigurantã care foloseste metoda de criptare a informatiilor utilizatorului de tipul SSL-Secure. Aceastã notificare este adresatã numai posesorilor de carduri tip Maestro Millenium. Banca noastrã nu va solicita niciodatã clientilor sãi toate cifrele de pe cardul Maestro Millenium. Pentru a facilita aceastã actiune APASÃ AICI!“. De fapt, asa cum au avertizat permanent marile institutii financiare, dar si oamenii legii, nu este voba despre altceva decît o tentativã de fraudã prin metoda „phishing“. Ultizatorul este directionat imediat pe o nouã paginã de internet, unde, dacã nu este destul de stãpîn pe sine, poate sã îsi lase salariul, agoniseala sau banii pe care îi are pe card. ÃŽn cazul de fatã, se intrã pe un site intitulat http://chamtowon.gseshop.co.kr, de fapt un detinãtor de domenii care se oferã gratuit, unde „întreprinzãtorul“ care încearcã sã afle datele utilizatorilor si-a creat o interfatã care pare a fi a cunoscutei bãnci. Se cer, în fapt, ultimele opt cifre ale cardului, data expirãrii, în format luna/anul si, culmea, codul PIN, ceea ce denotã clar tentativa de fraudare. De mentionat cã asemenea situatii nu au ocolit cele mai mari bãnci din România, utilizatorii de internet fiind sfãtuiti sã nu încerce nici un fel de „manevrã“ la care sînt tentati si, în caz de nelãmuriri, sã contacteze departamentele de relatii cu clientii sau cea mai apropiatã sucursalã. Politia, de asemenea, îi sfãtuieste pe posesorii de carduri sã nu dea curs decît tranzactiilor pentru care sînt siguri 100%, altfel riscul de „clonare“ a mijloacelor de platã electronice fiind maxime.
|