Tehnica pune functionarii Casei la treabã
• noul program SIUI impus din aprilie dã bãtai de cap si medicilor dar si functionarilor CJAS • pentru a finaliza raportarea, angajatii Casei vor lucra sîmbãtã si duminicã • Programul informatic de introducere a datelor pacientilor într-un sistem informatic dã bãtãi de cap nu doar medicilor din judet ci si functionarilor Casei de Asigurãri de Sãnãtate Neamt. Acestia se vãd nevoiti sã munceascã la acest sfîrsit de sãptãmînã, si sîmbãtã si duminicã, pentru a putea finaliza raportarea serviciilor de medicinã primarã pînã cel tîrziu pe data de 16 mai. „Pentru activitatea de raportare, CAS Neamt va avea program de lucru si în zilele de sîmbãtã si duminicã (15.05.2010 si 16.05.2010), de la ora 8 pînã la ora 12“, se aratã într-un comunicat al CJAS Neamt postat pe site-ul propriu, în atentia medicilor de familie nemteni.
Concret, este vorba despre hibele pe care le are noua aplicatie SIUI (Sistem Informatic Unic Integrat) actualizatã cu datele prevãzute în contractul pe anul acesta. Noul program a fost distribuit medicilor de familie pe data de 5 mai dar si acesta, la fel ca si vechiul program, are nenumãrate probleme motiv pentru care medicii au întîrziat mult cu raportarea serviciilor. Casa de Asigurãri a decis astfel sã prelungeascã termenul limitã de pe 10 mai pînã pe 16 mai, iar functionarii vor lucra în plus pentru a putea introduce toate datele în program. „Noua aplicatie SIUI actualizatã este la fel de proastã ca si precedenta, motiv pentru care s-a si întîrziat cu raportarea serviciilor cãtre Casã. Acum si Casa s-a convins de faptul cã nu sîntem noi cîrcotasi“, a precizat medicul Mihaela Covrig, presedintele Patronatului Medicilor de Familie Neamt. Programul informatic SIUI a fost introdus oficial de la începutul acestui an si implica introducerea într-o bazã de date a unor vaste informatii despre pacienti printre care si istoricul bolilor dar si tratamentele primite. Partea proastã este cã acest program nu recunoaste anumite coduri sau datele apar în alte rubrici si, astfel, pacienti care sînt asigurati medical figurau ca neavînd aceastã calitate.
|