Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2010
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 9 Octombrie 2010
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Dansul bănci-clienti, cu călcat pe picioare

• ieri, la Prefectură, bancherii din Piatra Neamt s-au întîlnit cu seful politistilor si au căutat solutii în avantajul caschetelor cu restante la credite • bancherii sustin că toti clientii sînt asteptati să îsi renegocieze contractele pentru că „drumul către bancă este mai scurt decît cel către Protectia Consumatorului sau justitie“ •

Un dans de începători, în care cei doi parteneri se mai calcă pe picioare, îsi cer scuze unul altuia si reiau pasii; iar dacă nu găsesc o solutie care să-i multumească pe amîndoi, caută perechea în altă parte. Asa văd bancherii relatia lor cu clientii. „Relatia“ a fost prezentată în acesti termeni de către directorul unei sucursale de bancă din Piatra Neamt, în cadrul unei întîlniri care a avut loc vineri, 8 octombrie, la Prefectură, între reprezentantii acestei institutii, a sefului Politiei Neamt cu oameni din sistemul bancar. Scopul întîlnirii l-a constituit identificarea de solutii pentru reevaluarea costurilor totale ale creditelor, amînarea sau reducerea frecventei plătilor (rate si dobînzi aferente creditului), ori reesalonarea sau refinantarea creditelor în raport cu veniturile actuale ale salariatilor si în concordantă cu reglementările interne ale băncilor. „Prin măsurile de austeritate aplicate în această perioadă de criză, angajatii Ministerului Administratiei si Internelor, ca de altfel toti bugetarii, au în acest moment veniturile mult diminuate ceea ce generează sarcini financiare lunare ale bugetului propriu, greu de suportat. Una din acestea ar fi achitarea împrumuturilor bancare contractate. De aceea ne-am gîndit să venim în sprijinul salariatilor si să găsim împreună solutii, pentru că sînt convins că nici băncile nu doresc să se înregistreze cu credite neperformante sau cu restante la plată. Asadar consider că interesul este de ambele părti“, a spus în deschidere prefectul Mihai Archip.

Clientul care nu cere nu primeste... avantaje

La rîndul său, comandantul Politiei Neamt, comisarul sef Aurelian Vasea Soric, a subliniat necesitatea acordării acestui sprijin salariatilor care „pînă la urmă reprezintă un grup profesional ca oricare altul, care a contractat credite si care în prezent a ajuns la un grad de îndatorare foarte mare, de 70% pînă la peste 100%, din cauza conjucturii defavorabile. Politistii sînt în general oameni corecti, care doresc să-si achite datoriile de aceea ne-am gîndit să venim în sprijinul lor, cu ajutorul dumneavoastră“. Reprezentantii băncilor au prezentat ca solutii posibile de sprijin: refinantarea si restructurarea creditelor în conditii mai avantajoase, majorarea perioadei de creditare si scăderea ratelor lunare sau chiar stoparea plătilor pe o perioadă cuprinsă între 3 si 6 luni. Acestia au solicitat ca, fiecare din cei aflati în situatia de a nu suporta sarcina lunară de plată, să se adreseze personal băncilor la care au contractat împrumutul pentru că, fiecare contract are particularitătile lui. „Din oficiu nu putem acorda vreun beneficiu clientilor. Asa am deschide o cutie a Pandorei. Cred că fiecare bancă poate oferi conditii mai bune clientilor săi în comparatie cu ceea ce se oferea acum doi, trei ani. Drumul către bancă este mai scurt decît cel către Protectia Consumatorului sau justitie“, a spus Sorin Potolea, directorul Raiffeisen Bank Piatra Neamt. La finalul întîlnirii prefectul a multumit celor prezenti pentru participare la întîlnire, concluzionînd: „chiar si numai prin faptul că am discutat fată în fată si am aflat solutiile este un cîstig reciproc, comunicarea stînd la baza rezolvării tuturor problemelor“.

Articol afisat de 1564 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona TĂRNĂ)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective