Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2010
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 9 Octombrie 2010
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Dansul bãnci-clienti, cu cãlcat pe picioare

• ieri, la Prefecturã, bancherii din Piatra Neamt s-au întîlnit cu seful politistilor si au cãutat solutii în avantajul caschetelor cu restante la credite • bancherii sustin cã toti clientii sînt asteptati sã îsi renegocieze contractele pentru cã „drumul cãtre bancã este mai scurt decît cel cãtre Protectia Consumatorului sau justitie“ •

Un dans de începãtori, în care cei doi parteneri se mai calcã pe picioare, îsi cer scuze unul altuia si reiau pasii; iar dacã nu gãsesc o solutie care sã-i multumeascã pe amîndoi, cautã perechea în altã parte. Asa vãd bancherii relatia lor cu clientii. „Relatia“ a fost prezentatã în acesti termeni de cãtre directorul unei sucursale de bancã din Piatra Neamt, în cadrul unei întîlniri care a avut loc vineri, 8 octombrie, la Prefecturã, între reprezentantii acestei institutii, a sefului Politiei Neamt cu oameni din sistemul bancar. Scopul întîlnirii l-a constituit identificarea de solutii pentru reevaluarea costurilor totale ale creditelor, amînarea sau reducerea frecventei plãtilor (rate si dobînzi aferente creditului), ori reesalonarea sau refinantarea creditelor în raport cu veniturile actuale ale salariatilor si în concordantã cu reglementãrile interne ale bãncilor. „Prin mãsurile de austeritate aplicate în aceastã perioadã de crizã, angajatii Ministerului Administratiei si Internelor, ca de altfel toti bugetarii, au în acest moment veniturile mult diminuate ceea ce genereazã sarcini financiare lunare ale bugetului propriu, greu de suportat. Una din acestea ar fi achitarea împrumuturilor bancare contractate. De aceea ne-am gîndit sã venim în sprijinul salariatilor si sã gãsim împreunã solutii, pentru cã sînt convins cã nici bãncile nu doresc sã se înregistreze cu credite neperformante sau cu restante la platã. Asadar consider cã interesul este de ambele pãrti“, a spus în deschidere prefectul Mihai Archip.

Clientul care nu cere nu primeste... avantaje

La rîndul sãu, comandantul Politiei Neamt, comisarul sef Aurelian Vasea Soric, a subliniat necesitatea acordãrii acestui sprijin salariatilor care „pînã la urmã reprezintã un grup profesional ca oricare altul, care a contractat credite si care în prezent a ajuns la un grad de îndatorare foarte mare, de 70% pînã la peste 100%, din cauza conjucturii defavorabile. Politistii sînt în general oameni corecti, care doresc sã-si achite datoriile de aceea ne-am gîndit sã venim în sprijinul lor, cu ajutorul dumneavoastrã“. Reprezentantii bãncilor au prezentat ca solutii posibile de sprijin: refinantarea si restructurarea creditelor în conditii mai avantajoase, majorarea perioadei de creditare si scãderea ratelor lunare sau chiar stoparea plãtilor pe o perioadã cuprinsã între 3 si 6 luni. Acestia au solicitat ca, fiecare din cei aflati în situatia de a nu suporta sarcina lunarã de platã, sã se adreseze personal bãncilor la care au contractat împrumutul pentru cã, fiecare contract are particularitãtile lui. „Din oficiu nu putem acorda vreun beneficiu clientilor. Asa am deschide o cutie a Pandorei. Cred cã fiecare bancã poate oferi conditii mai bune clientilor sãi în comparatie cu ceea ce se oferea acum doi, trei ani. Drumul cãtre bancã este mai scurt decît cel cãtre Protectia Consumatorului sau justitie“, a spus Sorin Potolea, directorul Raiffeisen Bank Piatra Neamt. La finalul întîlnirii prefectul a multumit celor prezenti pentru participare la întîlnire, concluzionînd: „chiar si numai prin faptul cã am discutat fatã în fatã si am aflat solutiile este un cîstig reciproc, comunicarea stînd la baza rezolvãrii tuturor problemelor“.

Articol afisat de 1685 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona TÃRNÃ)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective