O parte a bicãjenilor a rãmas pe uscat
• decizia a fost luatã de Apa Serv, din cauza unui debit de aproximativ 23.000 de lei • Blocurile 3, 5, 7 si 9 din cartierul Mãrceni - Bicaz au rãmas, începînd de luni, 16 mai, fãrã apã. Decizia de a sista furnizarea apei în cele 180 de apartamente ale celor patru cvartale ce compun Asociatia de Proprietari Nr. 3, a fost luatã de cãtre Apa Serv Piatra Neamt, ca urmare a debitului de aproximativ 23.000 lei, pe care proprietarii îl au fatã de firma furnizoare. „Am decis o astfel de mãsurã radicalã dat fiind faptul cã asociatia în care sînt cuprinse toate cele 4 blocuri nu a achitat în totalitate contravaloarea serviciile furnizate de Apa Serv. Problema este veche, dar de-a lungul timpului am considerat cã, dacã vom accepta unele esalonãri ale debitului, oamenii vor întelege sã-si plãteascã restantele, astfel încît, în timp, sã reusim sã ajungem la zi. Nu s-a întîmplat acest lucru, asa cã administratia firmei noastre a luat mãsura de a fi întreruptã furnizarea apei, mãsurã ce va fi ridicatã numai dupã ce va fi achitat debitul restant“, a declarat Corneliu Grigorov, responsabil Executii - Contracte al Apa Serv. Sarcina acestuia n-a fost deloc usoarã, deoarece imediat ce mãsura si-a fãcut efectul, oamenii au iesit în stradã pentru a cere explicatii. „De ce vã bateti joc de noi cei care sîntem la zi cu plata apei?“, „De ce nu luati mãsuri cu cei debitori?“, „De ce ne bãgati mereu pe toti în aceeasi oalã?“, „De ce nu gãsiti solutii tehnice pentru debransarea numai acelor rãu-platnici“, „De ce nu tãiati apa asociatiei vecine, care are debit mult mai mare ca al asociatiei noastre?“, „De ce nu vã ocupati de calitatea apei?“, „Stiti cã noi cei din Bicaz bem apã menajerã?“. Si vorbele celor nemultumiti au fost slobozite cu generozitate, astfel încît, reprezentantul Apa Serv abia a fãcut fatã suvoiului de invective. „Astãzi am luat mãsuri la aceastã asociatie, urmînd ca în etapa imediat urmãtoare sã luãm aceleasi mãsuri si cu alte asociatii. Referitor la calitatea apei, cele afirmate de cãtre unii locatari nu pot fi luate de bune. Va trebui sã se facã analize si abia dupã aceea putem vorbi. Beneficiarii serviciilor noastre trebuie sã înteleagã cã trebuie sã-si achite debitele. Noi avînd contract cu asociatiile respectãm clauzele si actionãm ca atare“, a spus Corneliu Grigorov. Cît priveste o eventualã reesalonare a debitului, conducerea administrativã a Apa Serv nu mai agreazã aceastã mãsurã „dat fiind cã în ultima perioadã nu s-au plãtit nici facturile la zi“, dar nici Asociatia nu este de acord, pe motiv cã la debitul înregistrat în atare conditii, „se vor adãuga majorãri ce vor îngreuna si mai mult plata restantã“. Asadar, singura solutie este actionarea de cãtre conducerea Asociatiei în instantã a celor rãu-platnici, mãsurã luatã deja cu majoritatea dintre debitori. „Numai cã si aici lucrurile dureazã mult prea mult pînã la darea sentintei“, a declarat Elena Asofroniei, casiera asociatiei bicãjene.
|