Campanie pentru angajarea tinerilor
• serviciile se adreseazã în special tinerilor si angajatorilor • viitorii salariati sînt îndrumati cum sã aleagã un anunt de angajare, cum sã întocmeascã un CV sau o scrisoare de intentie • Campania de comunicare privind serviciile publice de ocupare oferite tinerilor si angajatorilor, derulat prin Agentia Nationalã de Ocupare a Fortei de Muncã a avut efect si în Neamt. Obiectivul general al proiectului este cresterea gradului de vizibilitate a serviciilor publice de ocupare în rîndul tinerilor aflati în cãutatea unui loc de muncã si în rîndul angajatorilor. „Campania a pornit de la rezultatele a douã studii de piatã, cantitative si calitative, în rîndul tinerilor si angajatorilor, în baza cãrora a fost conceputã o strategie generalã de comunicare si alte 4 tipuri de strategii de comunicare specifice: relatii publice, comunicare on-line, publicitate si evenimente. Pliantele realizate în cadrul acestei campanii au fost folosite si la bursa locurilor de muncã pentru absolventi, cît si la bursa generalã a locurilor de muncã, iar parte din materiale au ajuns în licee si scoli profesionale din judet“, a declarat Ana Berea, directorul AJOFM Neamt. ÃŽn cadrul acestei campanii tinerii în cãutarea unui loc de muncã ar trebui sã sã afle cum se face un CV bun, ce trebuie sã facã pentru a se pregãti penaru angajare, ori cum trebuie redactatã în mod impecabil o scrisoare de intentie. De asemenea informatiile se referã si la modul cum trebuie cãutat un loc de muncã în Europa, sau motivele pentru care ar trebuie sã apeleze la serviciile publice de ocupare. A fost creat si site-ul www.muncesti.ro, care promoveazã mesajele campaniei printr-o activitate intensã de PR on line, precum si retele de socializare. Serviciul public de ocupare asigurã celor interesati în mod gratuit, cursuri de calificare si recalificare, gratuite pentru someri. Acestea pot fi organizate si la cererea angajatorilor. De asemenea, cofinanteazã programe de formare profesionalã pentru proprii angajati, din bugetul asigurãrilor de somaj. Tot prin serviciul public de ocupare se subventioneazã locurile de muncã pentru persoane considerate defavorizate.
|