Evaluãrile la a II-a, a IV-a si a VI-a, la mijloc de mai
• MECTS a anuntat care sînt metodologiile în baza cãrora au loc testãrile, unitãtile de învãtãmînt unde vor avea loc acestea si perioadele de examinare • testarea la românã se va da în 8 scoli din judet • Elevii din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a vor fi evaluati în perioada 9-23 mai. Ministerul Educatiei a publicat pe propriul site metodologiile de examen si lista cu unitãtile de învãtãmînt unde vor avea loc probele. Evaluãrile pilot stabilite pentru finalul acestor ani de studiu sînt noutãti aduse de actuala Lege a Educatiei Nationale. Pentru cei interesati, metodologiile de organizare a evaluãrii competentelor fundamentale la finalul celor 3 clase pot fi gãsite pe site-ul www.edu.ro. Evaluãrile vor avea loc în perioada 9-23 mai, prin administrãri pilot, pe un esantion de elevi stabilit la nivel national, respectiv 86 de scoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a si 86 pentru clasa a VI-a. Lista acestor unitãti de învãtãmînt a fost publicatã pe site-ul Ministerului Educatiei. ÃŽn Neamt, testarea la clasa a II-a se va face la Scoala cu clasa I-VIII Vasile Mitru din Tasca si la Colegiul Tehnic Danubiana din Roman. La clasa a IV-a vor fi date testele elevilor de la Grupul Scolar Mihail Sadoveanu Borca, Scoala Vasile Conta Ghindãoani, Scoala nr. 1 Bicaz si Scoala cu clasele I-VIII Rediu. Pentru testare la a VI-a se vor pregãti elevii de la Urecheni si cei de la Coelgiul National de Informaticã. Esantioanele au fost realizate de Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel încît fiecare tip de evaluare sã fie administrat în unitãti de învãtãmînt distinct. Urmeazã a se anunta scolile în care se vor testa elevii la matematicã. Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente sînt elaborate de cãtre Centrul National de Evaluare si Examinare. La clasa a II-a, acestea contin douã sectiuni, care vizeazã competentele de receptare-producere a mesajelor si competente de matematicã. „Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a sînt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învãtare, consemnarea lor în portofoliul educational al elevului, respectiv informarea pãrintilor asupra stadiului formãrii si dezvoltãrii competentelor evaluate“, a precizat MECTS. La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba românã si matematicã. „Evaluarea nu se finalizeazã printr-o notã sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluãrii fiecãrui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor si sînt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercetãri de diagnozã a sistemului de învãtãmînt primar“, potrivit sursei citate. La clasa a VI-a, evaluarea vizeazã optimizarea învãtãrii, elaborarea planurilor individualizate de învãtare si preorientarea scolarã cãtre un anumit tip de liceu. Testele contin douã sectiuni corespunzãtoare probelor transdisciplinare evaluate: limbã si comunicare, respectiv matematicã si stiinte.
|