Ce proiecteazã o guvernare, cealaltã vine si o abandoneazã
• Ministerul Dezvoltãrii va aloca bani pentru Ruta Ocolitoare Roman-Est, din care s-a lucrat doar 30% • din pãcate nu existã solutii pentru cealaltã ocolitoare, Roman-Vest, proiect abandonat de PDL atunci cînd în 2009 a ajuns la guvernare • aceasta va putea intra la finantare cel mai devreme în 2014 • Nenorocirea acestei tãri înseamnã pentru infrastructurã schimbãrile de guvernare, echivalente în ultimii 20 de ani cu aruncarea pe Apa Sîmbetei a milioane de lei. A devenit o practicã dupã 1990 ca odatã instalat la putere, un guvern sã abandoneze investitiile fãcute de guvernul precedent. Si uite asa lucrurile se desfãsoarã ca în balada Mesterului Manole, parafrazînd, pe principiul „ce o guvernare zidea, alta dãrîma“. Aceasta a fost si soarta multor investitii din Roman. Vom exemplifica cu ruta Ocolitoare Roman Vest. „Varianta Ocolitoarei Roman-Vest, care din nefericire n-a putut intra pe proiectare si executie, asa cum era pregãtitã prin studii de fezabilitate în 2008, a fost abandonatã odatã cu intrarea la putere a PDL, care a stabilit alte prioritãti de finantare. La ora la care vorbim, sansa de a intra pentru executie rãmîne accesarea de fonduri europene, prin Programul Operational Sectorial de Dezvoltare 2014. Putem vorbi de Varianta Ocolitoare Roman-Vest, cea care intrã undeva pe lîngã DN2 si iesea spre Sãbãoani. Valoarea studiului de fezabilitate era în 2004 la vreo 140 de milioane lei. Din pãcate vom putea vorbi de o astfel de investitie doar la nivelul lui 2014 din fonduri europene pe Programul Operational Sectorial Transporturi“, a explicat Dorin Ursãrescu, seful Agentiei Române de Dezvoltare Durabilã a Zonelor Industriale. ÃŽn schimb, sanse mai mari de finantare le are Varianta Ocolitoare Roman-Est, care este realizatã în proportie de 30% si nu-si îndeplineste functia de degrevare a traficului greu de pe strada Izvoare, în Cartierul Nicolae Bãlcescu. Aceastã rutã va intra la finantare prin Ministerul Dezvoltãrii Regionale. „Am insistat la domnul ministru Helvig sã intre pe Hotãrîrea de Guvern 577, urmînd a fi cofinantatã din bugetul local si cel judetean“, a precizat Dorin Ursãrescu. Acesta a mai spus cã pentru moment este tot ceea ce se poate aloca pentru varianta în discutie, care însã va rezolva problema cetãtenilor din Cartierul Nicolae Bãlcescu, care se plîng cã traficul greu le subrezeste structura de rezistentã a caselor.
|