Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2013
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 24 Mai 2013
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Fiscul trece la posta electronicã

De luna viitoare contribuabilii nemteni vor putea primi prin posta electronicã documetele emise de Fisc. „Posta electronicã securizatã“ este un serviciu care va fi testat în urmãtoarele patru luni, iar în functie de reactia beneficiarilor, sistemul poate functiona si pe viitor. „Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã implementeazã de la 1 iunie serviciul «Posta electronicã securizatã», care va permite contribuabililor sã primeascã pe e-mail documentele emise de Fisc. Serviciul va fi testat timp de patru luni, timp în care contribuabilii înregistrati cu un certificat digital la Fisc vor primi «ÃŽnstiintarea privind stingerea creantelor fiscale» si pe e-mail, nu doar prin posta obisnuitã“, a declarat Cristina Ionescu, purtãtor de cuvînt al Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt. La expirarea termenului de testare a sistemului, ANAF intentioneazã sã armonizeze cadrul legislativ pentru transmiterea si altor documente prin intermediul serviciilor electronice. Tot pe viitor contribuabilii ar putea avea drept sã aleagã dacã vor sã primeascã documentele prin e-mail sau doresc sã pãstreze modalitatea de transmitere actualã, prin postã. Serviciul care va permite primirea actelor prin posta electronicã va fi disponibil pentru testare doar pentru cei care detin un certificat digital de semnãtura electronicã, înregistrat la Fisc. Documentul emis de ANAF va fi transmis pe e-mailul cu care sînt înregistrati la organul fiscal, respectiv e-mailul asociat acelui certificat de semnaturã electronicã. S-a impus conditia de a avea un certificat digital tocmai pentru a se putea garanta un grad mare de securitate si protectie a datelor, deoarece documentele transmise prin posta electronicã contin informatii numai pentru agentul economic. Actele emise de Fisc si transmise on line prin posta electronicã vor fi semnate digital de ANAF, astfel încît contribuabilii sã aibã siguranta cã documentul primit este autentic si provine de la autoritatea fiscalã. Noul serviciu are drept scop îmbunãtãtirea comunicãrii cu contribuabilii. Pe de o parte se faciliteazã accesul acestora la informatiile autentice detinute de ANAF, printr-un canal electronic standardizat si securizat, iar pe de altã parte se eliminã costurile si timpul consumate cu imprimarea si transmiterea informatiei pe hîrtie. Comunicarea electronicã a actelor administrativ-fiscale este doar unul dintre serviciile prin care ANAF continuã procesul de modernizare si adaptare la noile tehnologii, institutia lansînd mai multe facilitãti online pentru contribuabili.

Articol afisat de 1286 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective