|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
24 Mai 2013 |
|
Fiscul trece la posta electronicã
De luna viitoare contribuabilii nemteni vor putea primi prin posta electronicã documetele emise de Fisc. „Posta electronicã securizatã“ este un serviciu care va fi testat în urmãtoarele patru luni, iar în functie de reactia beneficiarilor, sistemul poate functiona si pe viitor. „Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã implementeazã de la 1 iunie serviciul «Posta electronicã securizatã», care va permite contribuabililor sã primeascã pe e-mail documentele emise de Fisc. Serviciul va fi testat timp de patru luni, timp în care contribuabilii înregistrati cu un certificat digital la Fisc vor primi «ÃŽnstiintarea privind stingerea creantelor fiscale» si pe e-mail, nu doar prin posta obisnuitã“, a declarat Cristina Ionescu, purtãtor de cuvînt al Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt. La expirarea termenului de testare a sistemului, ANAF intentioneazã sã armonizeze cadrul legislativ pentru transmiterea si altor documente prin intermediul serviciilor electronice. Tot pe viitor contribuabilii ar putea avea drept sã aleagã dacã vor sã primeascã documentele prin e-mail sau doresc sã pãstreze modalitatea de transmitere actualã, prin postã. Serviciul care va permite primirea actelor prin posta electronicã va fi disponibil pentru testare doar pentru cei care detin un certificat digital de semnãtura electronicã, înregistrat la Fisc. Documentul emis de ANAF va fi transmis pe e-mailul cu care sînt înregistrati la organul fiscal, respectiv e-mailul asociat acelui certificat de semnaturã electronicã. S-a impus conditia de a avea un certificat digital tocmai pentru a se putea garanta un grad mare de securitate si protectie a datelor, deoarece documentele transmise prin posta electronicã contin informatii numai pentru agentul economic. Actele emise de Fisc si transmise on line prin posta electronicã vor fi semnate digital de ANAF, astfel încît contribuabilii sã aibã siguranta cã documentul primit este autentic si provine de la autoritatea fiscalã. Noul serviciu are drept scop îmbunãtãtirea comunicãrii cu contribuabilii. Pe de o parte se faciliteazã accesul acestora la informatiile autentice detinute de ANAF, printr-un canal electronic standardizat si securizat, iar pe de altã parte se eliminã costurile si timpul consumate cu imprimarea si transmiterea informatiei pe hîrtie. Comunicarea electronicã a actelor administrativ-fiscale este doar unul dintre serviciile prin care ANAF continuã procesul de modernizare si adaptare la noile tehnologii, institutia lansînd mai multe facilitãti online pentru contribuabili.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|