1.000 de cãrti la Liceul Sãbãoani
Elevii Liceului Teoretic Vasile Alecsandri Sãbãoani au primit 1.000 de volume apartinînd unor clasici ai literaturii române, oferite de Fundatia Mereu Aproape, în cadrul programului de granturi Books For Youth. Institutia de învãtãmînt a înscris în concurs un proiect amplu, care urmãreste stimularea interesului pentru lecturã individualã si colectivã în perioada scolarã micã, antrenarea în activitãti variate si bogate în continut în vederea dezvoltãrii si activizãrii vocabularului si a dobîndirii tehnicilor de muncã intelectualã, avînd ca instrument cartea aflatã în proximitatea, atentia si interesul elevilor. Totodatã, proiectul îsi propune sã actualizeze cunostintele cadrelor didactice în ceea ce priveste cultivarea competentelor-cheie în rîndul elevilor. Prin activitãti cu cartea, cãrtile Mereu Aproape vor deveni prin intermediul acestui proiect instrumente de comunicare, motivatie, autocunoastere pentru fiecare elev. Proiectul va avea impact asupra elevilor prin descoperirea unui model de educare în spiritul cetãteniei europene, a valorilor si competentelor-cheie, pe care trebuie sã si le însuseascã elevii încã de la formarea initialã, constituind astfel si o bazã pentru învãtarea viitoare, pentru atingerea potentialului educational maxim. Cadrele didactice se vor perfectiona în aplicarea celor mai noi si moderne tehnici de citit-scris la elevi. Comunitatea localã va putea sã reconsidere rolul si importanta cãrtilor în viata oamenilor. „Sîntem fericiti sã putem oferi elevilor scolii noastre un numãr mare de volume, care în scurt timp vor deveni «prieteni» ai lor, ce îi vor însoti pe drumul cunoasterii. Sîntem încîntati de reactia pozitivã a elevilor atunci cînd au vãzut cãrtile, iar proiectul îsi propune sã-i antreneze într-o serie de actiuni. Activitãtile vor constitui pregãtirea bagajului fiecãrui copil si adult interesat de dezvoltare emotionalã si socialã, pentru marea cãlãtorie cãtre succes“, a declarat coordonatoarea proiectului, Cecilia Stefania Cobzaru, profesor pentru învãtãmîntul primar.
|