Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2006
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Opinii 20 Iunie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Paradox?

De mai mul�i ani, opinia public� francez� caut� explica�ii pentru un paradox: de�i peste 7% din produsul intern brut (la noi, cam 4%) este repartizat sistemului de �nv���m�nt, de�i o armat� de psihologi, pedagogi, sociologi �i medici studiaz� chestiunea, de�i s-a �ntreprins, se zice, o reform� radical� a �colii na�ionale, rezultatele s�nt din ce �n ce mai nelini�titoare la nivelul culturii generale a tinerei genera�ii.
O statistic� demn� de toat� �ncrederea, pentru c� apar�ine chiar ministerului �ns�rcinat cu organizarea sistemului de �nv���m�nt, relev� c� 9% din popula�ia ��rii este analfabet�?!? Un fost ministru al aduca�iei afirma acum c�tva timp c� �coala primar� ar trebui s�-i �nve�e pe absolven�i „s� citeasc� �i s� socoteasc�“ (!?!): iar secretarul perpetuu al Academiei sus�inea �ntr-o carte acid� c� �n prezent misiunea �colii este de „a-i �nv��a pe elevi s� nu �nve�e“.
Men�ion�nd �i faptul c� armata pedagogic� num�r� �n �nv���m�ntul preuniversitar nu mai pu�in de un milion de persoane cu calificare universitar�, amintind c� �nzestrarea �colilor cu tehnic� de ultim� or� este impresionant�, rezultatele sub a�tept�ri devin paradoxale. �ntrebarea „care este cauza acestei st�ri de lucruri“, pus� de mai mult timp, nu are �nc� un r�spuns.
Ceea ce nu vede ochiul interior, dar se relev� str�inului preocupat de problemele �colii de pe toate meridianele, este c� reforma gr�bit�, despre care se pomene�te la tot pasul, a fost, dup� r�zmeri�a elevilor �i studen�ilor din 1968, de fapt, numai o jum�tate de reform�: s-a altoit dezordinea organizat� a �colii nordamericane pe o structur� tradi�ional� autohton� (la care noi am renun�at �nc� din zorii veacului trecut). De exemplu, s-au oficializat (cu exagerare) imperativ degrevarea copiilor de eforturi supradimensionate, religia ritmului individual, debalastarea programelor pentru clasele mici (primare) �i mijlocii (gimnaziale) etc., toate acestea pe un program de lucru arhaic, cu ore de curs de diminea�a �i adesea p�n� la cinci dup� amiaz�, timp �n care elevii s�nt pironi�i �n �coal�, nu au loc �i timp de odihn� �i nu-�i pot face temele (preg�ti lec�iile) pentru a doua zi. Ajun�i acas�, dup� zece (!) ore de munc� �i alerg�tur�, copiii urmeaz� s�-�i prepare �n alte dou�-trei ore (!!) lec�iile �i temele pentru zilele urm�toare. Dac� �inem seama c� aici �colarizarea �ncepe de la �ase ani, este de studiat rezultatul unei zile de munc� de circa 12 ore.
U�urin�a cu care se trece dintr-o clas� �n alta, cu votul p�rin�ilor, care la o adic� se pot adresa unei comisii de litigii pentru a-�i vedea odraslele promovate, declinarea r�spunderii familiei �n sarcina �colii, motiv�ndu-se c� �i p�rin�ii lucreaz� de diminea�a p�n� seara, cu o pauz� (nu peste tot) de dou� ore la pr�nz, deci nu au nici timpul, nici preg�tirea �i nici r�bdarea de a-�i medita/ajuta copiii, aceste condi�ii improprii �i �nc� multe altele, datorate unei reforme pripite �i romantice (care a pornit de la ideea just� c� to�i copiii trebuie s� aib� acelea�i condi�ii de dezvoltare, l�s�nd la o parte realitatea c� nu to�i au aceea�i �nzestrare nativ�, aceea�i putere de munc�, aceea�i deprindere a disciplinei liber-consim�ite etc.) tind s�-i molipseasc� pe romanticii reformi�ti ai �colii noastre na�ionale; iar rezultatele nedorite au �i �nceput s� se vad� cu zgomot, st�rnind �i la noi �ngrijor�ri majore.
�ansa noastr� este c� putem studia nereu�itele altora, pentru a ne feri de urm�rile unor m�suri ale c�ror rezultate nedorite nu apar dec�t dup� circa 10-12 ani.

Articol afisat de 1764 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Mihai MANCA�)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective