Noi metode de predare �n scoli, aflate �n Lisabona
• dou� profesoare din Neamt au participat �n Portugalia, la un program de formare • spre suprinderea lor, pe un panou al scolii portugheze au descoperit portretul lui Eminescu si poezia „Ce e amorul?“ • Profesoarele C�t�lina T�rc�oanu, de la Colegiul National Calistrat Hogas si inspectorul scolar Meda Stirbu au participat �n Portugalia, la Lisabona, la programul de formare „Metode active pentru cresterea motivatiei si �mbun�t�tirea calit�tii �n diferite medii de �nv�tare“. Grupul-tint� c�ruia i s-a adresat cursul a fost alc�tuit din formatori, profesori, directori, psihologi, educatori, �nv�t�tori, consilieri etc.
Principalul obiectiv a constat �n deprinderea unor competente �n vederea cresterii nivelului motivatiei �n diferite situatii de �nv�tare prin crearea unui climat pozitiv pentru studiu; organizarea resurselor de �nv�tare; realizarea unui echilibru �ntre componenta intelectual� si emotional� a �nv�t�rii. La acest program au participat 30 cadre didactice din Bulgaria, Croatia, Finlanda, Grecia, Letonia, Lituania, Polonia, Rom�nia (5 participanti, doi fiind din Neamt), Spania, Slovenia, Turcia. Limba de desf�surare a cursului a fost engleza. „Prin programul propus organizatorii a demonstrat c� se poate studia �n diferite spatii de �nv�tare. Noi am avut o sesiune �n curtea unei m�n�stiri. De asemenea, a fost organizat� o sesiune �n cadrul c�reia participantii si-au prezentat si promovat tara, institutia reprezentat�, precum si statutul profesional. �n dou� zile am aflat cum se poate preda matematica cu ajutorul dansului, despre utilizarea teatrului �n diferite medii de �nv�tare, despre utilizarea exercitiilor de aventur�. Prelegeri au fost rezervate unor teme de actualitate precum motivarea, emotia si cunoasterea. Educatiei pentru s�n�tate i-a fost rezervat un alt workshop“, a declarat profesoara C�t�lian T�rc�oanu. Cafeneaua de �nv�tare a fost una dintre cele mai inedite forme de organizare a unei activit�ti de �nv�tare, dup� cum au povestit cursantele. „Se lucreaz� pe grupe, iar profesorul are rol de «chelner». El nu intervine �n modul �n care elevii �si rezolv� sarcinile de lucru, ci se asigur� c� este creat� o atmosfer� pl�cut�, motivant�. Atunci c�nd este solicitat serveste elevii cu suc, pr�jituri, ciocolat� etc. Am asistat si la c�teva ore de predare din Portugalia si am putut face astfel schimb de exemple de bune practici cu profesorii si cu elevii cu care am interactionat“, a povestit inspectorul scolar Meda Stirbu. Rom�nii au fost pl�cut surprinsi c�nd au descoperit portretul lui Eminescu si poezia «Ce e amorul?», expuse pe un panou �n bibliotec�. Participantii la curs au primit c�te un certificat de mobilitate Europass. „Prin acest curs am avut astfel posibilitatea s� constientiz�m c� exercitiile si metodele pentru �nv�tarea activ� pot fi utilizate pentru a crea un climat pozitiv �n clas�, coeziunea grupului si o atmosfer� motivant�“, a mai spus C�t�lina T�rc�oanu.
|