Trenul încã se lasã asteptat sub Cetate
• primarul Daniel Harpa a declarat cã întîrzierea este cauzatã de procedura privind predarea liniei de la operatorul privat la stat
Primarul Daniel Harpa a fost marti, la Bucuresti, oprindu-se si la Ministerul Transporturilor pentru lãmuriri legate de momentul cînd se va relua circulatia trenurilor sub Cetate. A transmis celor interesati de subiect cã problema se va rezolva în curînd si cã întîrzierea a apãrut din cauza procedurii care trebuia sã fie îndeplinitã în acest caz: „Din ce am promis în 2012, am realizat. Sã aibã rãbdare, cã se rezolvã. Avem toatã documentatia aprobatã. A fost o problemã legatã de predarea/primirea liniei de la operatorul privat la stat. Cîteva zile mai dureazã, asa mi-a spus secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor“. Subiectul fusese abordat si în cadrul sedintei legislativului local. Consiliera Maria Vrînceanu, sora mai micã a ex-ministrului Sulfina Barbu, se arãtase scepticã cu privire la reluarea circulatiei trenurilor, atrãgînd atentia asupra faptului cã trebuie mai multã retinere în legãturã cu promisiunile si cu termenele, fiindcã nu se prea respectã. Presedinta de sedintã, Mihaela Marian, i-a replicat cã în acest caz nu primãria a dat termene, ci cei de la CFR si Ministerul Transporturilor. Anuntul despre reluarea circulatiei trenurilor fusese fãcut, pe 6 mai, la Tîrgu Neamt de cãtre Constantin Axinia, directorul Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Cãlãtori Iasi. Autoritãtile locale depuseserã anterior memorii la minister, inclusiv cu semnãturi de la populatie. „Din punctul nostru de vedere, noi avem toatã documentatia fãcutã, credem cã pînã pe data de 25 mai vom începe sã circulãm. ÃŽncercãm sã aducem în primã fazã Sãgeata albastrã, iar mai tîrziu vom aduce o ramã electricã, care are o capacitate mai mare, pentru a face legãtura cu Suceava si Iasi. Am fãcut un mers al trenurilor flexibil“, afirma atunci Constantin Axinia, mentionînd cã pentru el este o obligatie moralã sã sprijine demersurile privind reluarea circulatiei feroviare în urbea de sub Cetate, dat fiind titlul de cetãtean de onoare al orasului ce i-a fost acordat în 2007. Vorbise si despre impactul deosebit pe care l-a avut protestul de la Tîrgu Neamt, unde studentii, sprijiniti de autoritãtile locale si alti cetãteni au militat pentru repunerea în circulatie a trenurilor suspendate din 17 martie, cînd operatorul privat Regiotrans rãmãsese fãrã licentã.
|