Conducerea Transurban, sufocatã de transportatorii privaþi
Reprezentanþii societãþii de transport local cu subordonare localã ºi-au declarat nemulþumirea în privinþa frecvenþei orare de circulare a mijloacelor de transport pe anumite trasee stabilite prin noul regulament, secundare pentru acestea, dar principale pentru Transurban. Aceºtia au reclamat faptul cã pe traseele 23 ºi 24, unde existã staþii comune - Orion, PECO Orhei, Spital, BCR, 1 Mai, respectiv BCR, Spital, Ozana, Petrodava - autobuzele Transurban au o frecvenþã din 30 în 30 de minute. În schimb, microbuzele, în numãr de 12 plus 4 de rezervã, circulã din 10 în 10 minute. Potrivit aceloraºi surse, pe aceste trasee circulã ºi microbuzele care au cîºtigat licitaþia pe traseele principale, în afara orelor de vîrf (cînd circulã autobuzele Transurban). Traseele nominalizate sînt Dãrmãneºti-IVV, Bloc 40-IVV ºi Sarata-IVV. Pe acestea, transportul se efectueazã cu 10 microbuze plus 2 de rezervã. De asemenea, circulã ºi mijloacele de transport ale societãþii Troleibuzul, cu o frecvenþã de 20-30 de minute. Conducerea Transurban susþine cã pe traseele menþionate circulã 11 microbuze, 4 autobuze ºi 4 troleibuze, rezultînd o încãrcãturã de 19 mijloace de transport/ ora de circulaþie. Aceasta a solicitat autoritãþilor locale sã impunã operatorilor de transport respectarea intervalului orar de 30 minute, ori de 20 de minute - pentru microbuze, în caz contrar, activitatea prestatã de Transurban devenind nerentabilã.
Autoritãþile locale considerã cã situaþia va putea fi remediatã peste 3 luni, cînd ar putea fi operate o serie de modificãri în programul de transport.
Cu girul Consiliului Local Piatra Neamþ, de 24 cãlãtorii gratuite vor beneficia circa 200 de vîrstnici cu venituri sub salariul minim pe economie, ori fãrã venituri, indiferent de zona în care domiciliazã. Pînã acum, puteau beneficia de aceastã facilitate doar cei care locuiesc în zone mãrginaºe - Sarata, Valea Viei, Bîtca Doamnei, Vãleni, Vînãtori, Ciritei, Gara Veche, Dãrmãneºti.
|