Pod desprins de... mal
• la ambele intrãri pe Podul Luþca s-au format „crevase“ late de aproape 20 de centimetri • ºoferii, atît cei din zonã, cît ºi ambulanþierii, sînt disperaþi • Consiliul Judeþean cunoaºte problema, soluþii tehnice sînt, dar... se aºteaptã bani • O situaþie neobiºnuitã ºi gravã, în acelaºi timp, a apãrut, de ceva vreme, la podul de peste rîul Siret, de lîngã localitatea Luþca. Numeroºi conducãtori auto, inclusiv cei de la Ambulanþã, s-au plîns de faptul cã, la intrarea pe podul menþionat, au de trecut un obstacol dificil, respectiv douã ºanþuri, formate între ºosea ºi capetele podului. Aceste adevãrate „crevase“, pe unde se vede rîul, late aproape cît diametrul unei roþi de autoturism, au apãrut ca urmare a dispariþiei materialului care le-a acoperit, în trecut. Conform soluþiei constructive, ce a fost adoptatã ultima datã, între partea carosabilã a drumului judeþean DJ 207 A ºi cea a podului, au fost puse plãci metalice din tablã rezistentã, care au fost acoperite cu un strat subþire de astfalt. La început, dupã ce a fost datã în folosinþã construcþia, prin anii '60, totul a mers bine, iar circulaþia s-a desfãºurat normal. De-a lungul anilor, au apãrut mai multe probleme, inclusiv la structura de rezistenþã a podului, care au fost remediate, într-un fel sau altul. ÃŽn 1975, s-a limitat chiar accesul, pe un singur fir, cu ajutorul unor bare metalice înfipte în beton, care au stat acolo ani de zile. ÃŽn ultima perioadã, a apãrut ruptura descrisã, care provoacã mari necazuri ºoferilor, mai ales celor care nu cunosc zona ºi nu ºtiu de pericol. Nu de puþine ori s-a întîmplat ca autoturismele sã ajungã la serviceuri, pentru reparaþii. „Drumul Roman-Bîra este, în general, destul de prost. Cele mai mari probleme se întîlnesc la intrãrile pe podul de peste rîul Siret, de lîngã satul Luþca, unde, efectiv, poþi sã-þi rupi maºina, mai ales dacã nu cunoºti problema. Acolo, prin dispariþia tablelor care acopereau ºanþul, dintre pod ºi mal, s-au creat adevãrate falii, în care, pe timp uscat, poate intra o roatã de maºinã. Din aceastã cauzã, noi, cei din zonã, ne vedem nevoiþi sã circulãm pe un sigur sens. Cele mai mari necazuri le au maºinile de mare tonaj. Dacã trece pe acolo o personã ce nu ºtie drumul, se poate întîmpla chiar o nenorocire. Nu doar eu sînt nemulþumit de acest neajuns, ci toþi cei care trec pe pod, dinspre Roman spre Sagna. O altã zonã «urîtã» este ºi cea dinspre Sagna ºi Bîra, unde s-au fãcut plombãri «de mîntuialã». Muncitorii de la Drupo lucrau pe ploaie, fãrã nici o amorsã. Acum, în acea zonã, sînt gropi de speriat. Este interesant de aflat perioada de garanþie a acestor plombãri“, a declarat doctor Filip Panait. Reprezentanþii societãþii amintite au declarat cã problema podului de la Luþca este cunoscutã, dar cã se aºteaptã aprobãrile Consiliului Judeþean (CJ), pentru a putea începe lucrãrile de acoperire a ºanþului. ÃŽn ceea ce priveºte drumul cu gropi, tot lipsa fondurilor limiteazã refacerea carosabilului. „La podul de la Luþca s-a observat cã acele table, care facilitau trecerea, au dispãrut. Erau niºte plãci de o anumitã grosime, cu rezistenþa necesarã, care au fost furate, de anumite persoane. Direcþia tehnicã ºi lucrãtorii de la Drupo au constatat faptul ºi l-au reclamat la forurile competente, care vor face cercetãri, pentru depistarea hoþilor. La rezolvarea situaþiei au trecut oamenii de la Drupo. Soluþia tehnicã va fi gãsitã la faþa locului“, a declarat Traian Socea, purtãtorul de cuvînt al Consiliului Judeþean Neamþ. Acesta a mai spus cã una dintre metode ar fi chiar apelarea la... alte table, dar existã pericolul ca acestea sã disparã iar. O altã soluþie ar fi aplicarea unei grinzi metalice, care va fi fixatã prin bride speciale, ce nu vor mai permite „sãltarea“ de cãtre infractori. O a treia soluþie ar fi sã se foloseascã grinzi de lemn, ca o ultimã posibilitate. Remedierea þine de existenþa banilor, dar, pînã la începerea lucrãrilor, autoturismele tot vor circula cu grijã, pe un singur sens. Mai greu va fi de Salvãri, care sînt obligate, dupã cum a menþionat doctor Claudia Dumitraºc, medicul coordonator al Staþiei de Ambulanþã Roman, sã încetineascã foarte mult ºi, astfel, se pierde timp foarte preþios, cu repercusiuni asupra vieþii bolnavilor ºi asupra integritãþii autosanitarelor.
|