„Politia“ asociatiei
Administratorul de asociatie din Roman ar trebui sa fie un adevarat „politai al blocurilor“, conform legii care reglementeaza functionarea asociatiilor de proprietari, deoarece acesta este cel „în capul caruia“ se sparg toate „problemele“. ÃŽn conformitate cu prevederile Normelor metodologice de organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, aprobate prin HG 400/ 2.4.2003, administratorul asigura managementul de proprietate al condominiului. ÃŽn acest act normativ sînt detaliate sarcinile ce revin celor în drept. Printre obligatiile administratorilor de imobile amintim: încheierea contractelor cu furnizorii si asigurarea derularii în bune conditii a acestora, activitati de urmarire a cladirilor si de angajare a lucrarilor de reparatii si întretinere, de la procurarea materialelor si pîna la recuperarea cheltuielilor de la proprietari. Tot în sarcina administratorului cade si verificarea personalului angajat pentru curatenie si alte activitati si sesizarea comitetului executiv asupra neregulilor întîlnite. Acestia sînt obligati sa verifice imobilele pentru depistarea defectiunilor aparute la instalatiile comune, în vederea înlaturarii pierderilor ce determina cresterea nejustificata a cheltuielilor si luarea masurilor pentru înlaturarea eventualelor defectiuni. Administratorul trebuie, de asemenea, sa citeasca în mod periodic contoarele individuale, montate în apartamente. Tot acesta trebuie sa înlocuiasca listele lunare de plati si sa sesizeze comitetul executiv în vederea somarii restantierilor si sa aplice procedura de recuperare, inclusiv calcularea si încasarea penalizarilor. Cu alte cuvinte, munca de administrator trebuie sa cumuleze meseriile de politist, de jurist, contabil si constructor, iar pentru ducerea la bun sfîrsit a sarcinii lor de serviciu, nu trebuie sa se multumeasca cu încasarea banilor. „ÃŽn concluzie, daca facem o sinteza a tuturor obligatiilor legale, atunci putem spune ca administratorul trebuie sa mearga din usa în usa pentru aducerea la îndeplinire a acestora. Mai mentionez ca, pe lînga obligatiile mentionate anterior, adunarea generala mai poate stabili si alte sarcini administratorului“, a declarat Ana Luiza Roman, consilier juridic al Acvaserv.
|