Sezonul amenzilor pentru lipsa evidentei electronice a angajatilor
• începînd de luna aceasta, reprezentantii ITM Neamt sanctioneazã agentii economici care nu au depus registrul electronic al angajatilor • firmele care sînt în ilegalitate riscã amenzi cuprinse între 2.000 si 5.000 lei • Reprezentantii Inspectoratului Teritorial de Muncã (ITM) Neamt sînt decisi sã nu mai tolereze firmele din judet care nu au întocmit si depus la sediul acestei institutii registrul electronic al angajatilor, iar, de luna aceasta, le vor sanctiona. Firmele care sînt în ilegalitate din acest punct de vedere riscã amenzi cuprinse între 2.000 si 5.000 de lei noi. Dintre cei 8.058 de agenti economici cu capital privat care mai activau în judet la finele lunii septembrie, numai 6.369 au depus, pînã în prezent, registrul electronic al angajatilor.
Se aflã în ilegalitate, din acest punct de vedere, multe dintre unitãtile bugetare din judet - primãrii, spitale, unitãti de învãtãmînt, unitãti militare.
Potrivit precizãrilor fãcute de juristul Nicolae Hârlea, purtãtor de cuvînt al ITM Neamt, întocmirea acestui tip de document este obligatorie atît pentru firmele cu capital privat, cît si pentru cele bugetare, ori cu capital mixt, iar termenul limitã de întocmire si depunere a acestora a fost 31 martie.
Registrul de evidentã a salariatilor se completeazã în ordinea în care au fost efectuate angajãrile si cuprinde numele, prenumele si codul numeric personal al persoanelor, data angajãrii, functia/ ocupatia salariatilor, tipul contractului individual de muncã, data si temeiul încetãrii contractului individual de muncã.
Registrul se transmite la sediul ITM Neamt în format electronic, prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii sau prin e-mail, pe bazã de semnãturã electronicã.
Transmiterea on-line prin intermediului portalului Inspectiei Muncii (//itmonline.inspectiamuncii.ro) se face dupã solicitarea si obtinerea de cãtre angajator a activãrii accesului la portal si obtinerea numelui de utilizator, respectiv a parolei. Activarea accesului si obtinerea numelui de utilizator si a parolei se fac la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncã în a cãrui razã are angajatorul sediul sau domiciliul, în baza unei împuterniciri semnate si stampilate de reprezentantul legal al firmei, însotite de o copie a certificatului de înmatriculare sau o copie a actului de identitate. Modalitatea de transmitere prin e-mail si adresa pot fi obtinute de pe pagina de Internet a Inspectiei Muncii - www.inspectiamuncii.ro. Registrul se transmite la ITM în termen de cinci zile de la data la care au intervenit modificãri ale elementelor pe care le contine. Completarea eronatã a registrului general de evidentã a salariatilor în format electronic sau a datelor de identificare a angajatorului dã dreptul reprezentantilor ITM Neamt sã refuze înregistrarea acestuia.
|