Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cãutare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareÎnregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2007
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Optiuni Paginã Optiuni paginã
Adaugã in Favorites Adaugã in Favorites
Seteazã Paginã de start Seteazã Paginã de start
Tipãreste pagina Tipãreste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 12 Octombrie 2007
Tipreste articolul - Varianta pentru imprimant Trimite acest articol unui prieten  prin email

Tezele unice la românã, pretentiile ministerului

• elevii de clasa a VIII-a si a VII-a vor sustine, în decembrie, tezele cu subiecte unice • cerintele sînt diferite în semestrul I, fatã de semestrul II •

Ministerul Educatiei, Cercetãrii si Tineretului a fãcut publice pretentiile pe care le are la românã de la elevii din ultimele douã clase de gimnaziu, care în decembrie vor sustine tezele cu subiect unic.
Structura subiectelor la limba si literatura românã, pentru teza unicã la clasa a VIII-a, în anul scolar 2007-2008, va viza întelegerea unui text literar dat si exprimarea scrisã. Astfel, sarcinile de lucru vor avea în vedere identificarea unor valori stilistice ale nivelurilor fonetic, lexical si morfosintactic, sesizarea valorii expresive si utilizarea corectã a elementelor de vocabular, avînd ca suport un text literar, epic sau liric, la prima vedere. Potrivit prevederilor MECT, în subiectul pentru semestrul I, pot apãrea si una, douã cerinte vizînd valoarea expresivã a unor categorii semantice sau morfosintactice studiate în anii anteriori si actualizate, iar pe semestrul al II-lea, accentul se va deplasa cãtre identificarea si operarea cu elemente de sintaxã a propozitiei si a frazei. Pentru domeniul lecturã se va avea în vedere evaluarea unor abilitãti, a unor deprinderi si a unor competente care vizeazã capacitatea de receptare a mesajului scris (identificarea unor elemente de structurã si a unor trãsãturi ale textului narativ/ liric/ dramatic, identificarea modurilor de expunere/ a ideilor principale/ a semnificatiei unor procedee de expresivitate artisticã, identificarea unor elemente morale în textele date), capacitatea de exprimare scrisã (rezumarea textului, caracterizarea unui personaj din textul dat, motivarea apartenentei la un gen literar, comentarea semnificatiilor unei secvente din text/ a unor idei/ a unor procedee de expresivitate artisticã, exprimarea motivatã a unui punct de vedere personal referitor la text).
Sarcinile de lucru care privesc evaluarea capacitãtii de exprimare scrisã pentru semestrul I vor consta în redactarea unor texte reflexive si imaginative (scrisoare; compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal; evidentierea unor trãsãturi ale unui obiect - peisaj, operã de artã, persoanã - într-o descriere/ într-un portret; continuarea unor dialoguri), redactarea unor texte functionale (cerere), redactarea unor compuneri despre texte literare la prima vedere. Elevii vor avea de comentat sumar secvente din textul la prima vedere, prin exprimarea motivatã a unei opinii privind structura textului, procedeele de expresivitate si semnificatiile textului si/ sau ale mesajului acestuia.

Tezele din semestrul II

În semestrul al doilea, elevii claselor a opta vor avea de redactat texte reflexive si imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment social sau cultural; scurte naratiuni); texte functionale (invitatie); compuneri despre texte literare studiate (caracterizare de personaj; motivarea apartenentei unui text studiat la un gen literar: epic - romanul - si dramatic - comedia). La rîndul lor, elevii claselor a saptea vor avea ca posibile subiecte la teza unicã realizarea unor descrieri prin ordonarea coerentã a detaliilor; redactarea unor texte narative si dialogate; rezumarea unor texte narative la prima vedere; prezentarea unor modele reprezentative pentru vîrsta si optiunile personale; exprimarea unui punct de vedere personal referitor la o temã adecvatã vîrstei.
Pentru partea de exprimare, elevii de clasa a saptea vor putea avea drept probe la teza unicã la limba si literatura românã din semestrul al II-lea caracterizarea personajelor din texte studiate; ilustrarea unor trãsãturi ale genului epic sau liric în texte apartinînd speciilor literare studiate: balada cultã, nuvela, imnul; exprimarea unui punct de vedere personal referitor la un text studiat sau la prima vedere. Elevii ar putea avea drept probã si prezentarea unor modele reprezentative pentru vîrsta si optiunile personale.

Articol afisat de 13287 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona TÃRNÃ)
Adaug comentariul tu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Powered by SiteManager CMS
©2003-2006 Drepturile de autor asupra întregului continut al acestui site apartin în totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalã sau partialã a materialelor este permisã numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective