Una din trei scoli, fãrã autorizatie sanitarã
• situatia s-ar mai putea schimba pînã la 15 septembrie • cea mai mare problemã o reprezintã lipsa retelei de apã-canal, a apei curente sau a WC-urilor functionale • Una din trei scoli cu personalitate juridicã din judetul Neamt nu are autorizatie sanitarã de functionare la ora actualã. Situatia ar mai putea suferi unele modificãri pînã la 15 septembrie, cînd elevii vor intra în unitãtile de învãtãmînt pentru a parcurge un nou an scolar. ÃŽn judetul Neamt sînt 158 de unitãti cu personalitate juridicã. „Din cele 158 de scoli cu personalitate juridicã, 107 sînt autorizate din punct de vedere sanitar. Neautorizate la ora actualã sînt 51 de unitãti, reprezentînd 33% din total. Dintre cele 51 neautorizate, zece scoli nu au nici o sansã de a primi autorizatie. Pentru diferentã, 41 la numãr, s-a depus la Autoritatea de Sãnãtate Publicã documentatia solicitatã pentru a putea fi autorizate, astfel cã vor primi aviz de functionare pentru anul scolar 2008-2009“, a declarat profesor Elena Ciurea, purtãtor de cuvînt al Inspectoratului Scolar Judetean Neamt.
Cele 158 de scoli cu personalitate juridicã din Neamt detin 253 de structuri, adicã unitãti de învãtãmînt care le sînt subordonate. Printre structuri se numãrã inclusiv grãdinitele. Subordonate sînt si scolile de la sate fatã de scolile de la centrul de comunã. La aceastã categorie de unitãti de învãtãmînt, situatia autorizãrii din punct de vedere sanitar este si mai gravã. Din 253 de unitãti, au primit autorizatie doar 89, adicã un procent de 32%, rãmînînd neautorizate din punct de vedere sanitar 164 (68%).
Printre motivele care au fost invocate de cãtre specialistii Autoritãtii de Sãnãtate Publicã în cazul celor 52 de scoli cu personalitate juridicã si a celor 164 de structuri care n-au primit autorizatie se numãrã: lipsa apei curente si a grupurilor sanitare, investitii aflate în derulare, nepotabilitatea apei din punct de vedere chimic si bacteriologic, lipsa unor utilitãti, clãdirile în care functioneazã necesitã lucrãri de consolidare si reparatii capitale, clãdirile sînt vechi, degradate, lipsã circuite, clasele sînt supradimensionate, iluminatul este deficitar. La acestea se adaugã faptul cã lipsesc cabinetele scolare, dusumelele sau parchetul sînt deteriorate sau vechi, absenta unor locuri speciale pentru colectarea reziduurilor solide, lipsa locurilor amenajate pentru igienizarea mîinilor, inexistenta retelei de apã-canal, WC-uri nefunctionale de tip latrinã etc.
|