Biblia alimentelor sãnãtoase pentru prichindei
• un proiect de cod etic al marketingului produselor alimentare destinate celor mici a fost prezentat zilele trecute • sînt specificate niste criterii nutritionale minimale pe care ar trebui sã le respecte alimentele pentru copii astfel încît sã nu le afecteze sãnãtatea si sã nu-i predispunã la obezitatate • Copiii trebuie sã mãnînce sãnãtos. Este tinta pe care si-au propus-o, cel putin la nivel declarativ, oficialitãtile. Dupã interzicerea alimentelor de tip fast-food si a crãntãnelelor în scoli, Protectia Consumatorului se implicã si ea în alimentatia juniorilor. Zilele trecute a fost prezentat proiectul de cod etic al marketingului produselor alimentare destinate celor mici. Este un proiect lansat la nivelul întregii comunitãti europene. Codul vorbeste de un criteriu nutritional minimal pe care ar trebui sã-l respecte alimentele pentru copii astfel încît sã nu le afecteze sãnãtatea si sã nu-i predispunã la obezitatate. Cele douã efecte ale alimentatiei nesãnãtoase înregistreazã o ratã de crestere tot mai mare, în întreaga lume, fapt ce a alertat autoritãtile europene. Din acest motiv s-a si elaborat codul etic, iar proiectul a fost lansat deja spre dezbatere publicã, urmînd sã fie analizat de producãtorii din domeniu, de autoritãtile statului, dar si de cei implicati în promovarea acestor produse. Dupã, se va stabili varianta finalã.
Practic, tara care adoptã de bunã voie acest ansamblu de reguli nu va mai permite promovarea produselor care nu respectã criteriul nutritional minimal, asa cum este el descris de codul etic. Va fi interzisã publicitatea prin orice mijloace de marketing, astfel încît copiii sã nu fie influentati sã-si cumpere anumite produse, dar nici sã încerce sã-si convingã pãrintii sã le cumpere. Legislatia româneascã are deja o prevedere în acest sens, în Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte, care zice clar cã reclamele nu au voie sã îndemne direct copiii sã cumpere diverse lucruri. Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorului spune însã cã e nevoie de mai multã consistentã în legislatia din domeniu, iar acest cod este un pas important în directia respectãrii unor norme generale de marketing si mai ales a drepturilor consumatorilor.
|