Se „clocesc“ comasãri pentru scolile romascane
• primarul Laurentiu Leoreanu are discutii cu ISJ Neamt si sindicatele privind reorganizarea scolilor romascane • acest lucru este impus de proiectata finantare „pe elev“ a sistemului de învãtãmînt • „Trebuie sã facem un învãtãmînt pentru elevi, nu de dragul de a asigura locuri de muncã“, a spus edilul • Primarul Laurentiu Leoreanu a început, sãptãmîna trecutã, la Piatra Neamt, împreunã cu conducerea Inspectoratului Scolar si sindicatele din învãtãmînt, unele discutii privind rentabilizarea cheltuielilor din scolile romascane. Sãptãmîna aceasta, sediul negocierilor se va muta la Roman, urmînd sã se facã gîndiri pentru fiecare unitate de învãtãmînt în parte. „Miercuri au avut loc discutii cu inspectorul general al ISJ Neamt, privind o proiectie pentru anul scolar 2010-2011 despre reteaua scolarã, reorganizarea institutiilor de învãtãmînt, conform cu legislatia despre descentralizare. Poate în aceastã sãptãmînã va fi o deplasare a conducerii inspectoratului la Roman, cînd vom lua punctual si vom discuta pe fiecare institutie, pe fiecare formã de învãtãmînt, proiectul planului de scolarizare astfel încît scoala sã fie pînã la urmã un formator de caractere, de profesionisti, sã nu scoatem doar someri cu diplome“, a declarat Laurentiu Leoreanu.
ÃŽn acest sens, edilul vede foarte probabile comasãrile de scoli, tinînd cont cã este proiectatã finantarea pe elev, nu pe unitate de învãtãmînt sau profesor, iar numãrul de elevi s-a redus la jumãtate. „De asemenea, vreau sã spun cã gîndesc foarte pragmatic o reorganizare a retelei scolare la Roman, pentru cã, dacã în urmã cu cîtiva ani numãrul de elevi era dublu si utilitãtile erau într-un anumit cuantum, acum au crescut, desi numãrul de elevi s-a înjumãtãtit. Si atunci va trebui sã avem foarte clar în fatã o temã foarte importantã de rezolvat, în care elevul este în centrul atentiei, iar profesorul este partener în actul didactic, dar cu obligativitatea clarã în instruirea si educarea elevului, pentru cã de aici pregãtim o rampã importantã pentru relansarea societãtii. Iar cheltuiala pe elev este un lucru ce mi se pare foarte corect ca sã se implementeze cît mai repede, pentru cã se cheltuiesc foarte multi bani. Nu mi se pare un lucru profesionist, rentabil, tinînd cont cã aceastã cheltuialã nu se rãsfrînge asupra elevului, dar vedem cum calitatea actului educativ nu a crescut, din contra, dacã urmãrim piata muncii. Am purtat o discutie si cu sindicatele la nivel macro, urmînd sã discutãm apoi punctual. Interesul trebuie sã fie unul comun, elevul sã fie cel care beneficiazã de un act de educatie de calitate. Sigur, încercãm sã avem grijã si de colegii din învãtãmînt, dar trebuie sã facem un învãtãmînt pentru elevi, nu de dragul de a asigura locuri de muncã“, a mai spus primarul Laurentiu Leoreanu.
|