Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 7 Martie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Cu directorul de la Finante, despre contribuabilii mijlocii

Cu directorul de la Finante, despre contribuabilii mijlocii

• interviu cu Titi Tãnase, directorul Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt

Reporter: Domnule director, ce noutãti au apãrut în functionarea Directiei de Finante, odatã cu integrarea României în Uniunea Europeanã?
Titi Tãnase:
Evolutia pe plan european si international în domeniul fiscalitãtii a impus o nouã abordare a administrãrii fiscale elaborate de Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã. Astfel, în vederea cresterii eficientei activitãtii de administrare a contribuabililor, cît si pentru îmbunãtãtirea asistentei acordate contribuabililor de cãtre structurile teritoriale ale ANAF, a fost necesarã reorganizarea structurilor administratiei contribuabililor mijlocii. Reorganizarea face parte din programul de reformã al administratiei fiscale, care are ca obiectiv întãrirea capacitãtii administrative si alinierea la standardele europene privind administrarea fiscalã si asistenta acordatã contribuabililor. Se doreste, astfel, sã se realizeze o mai bunã organizare pentru coordonarea unitarã a activitãtii de asistentã a contribuabililor mijlocii, dupã modelul administrãrii marilor contribuabili, pentru un dialog mai simplu si mai direct cu acestia.
Rep.: Care sînt prevederile legale care reglementeazã noua structurã?
T.T.:
Este vorba de Ordinul 266/2007 al ministrului finantelor publice privind organizarea activitãtii de administrare a contribuabililor mijlocii de Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabili mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene. Mai este Ordinul 267/2007 al ministrului finantelor publice, pentru aprobarea Procedurii de predare-primire pe bazã de protocol a dosarelor fiscale, a altor documente si a informatiilor din bazele de date ale contribuabililor mijlocii la Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene. Apoi, Ordinul 269/2007 al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii, în vederea aplicãrii Ordinului ministrului finantelor publice privind organizarea activitãtii de administrare a contribuabililor mijlocii la Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale finantelor Publice judetene.
Rep.: Contribuabilii mijlocii sînt o noutate?
T.T.:
Începînd cu data de 1 aprilie 2007, este definitã categoria contribuabili mijlocii, iar acestia urmeazã a fi administrati de Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul Directiilor Generale a Finantelor Publice judetene.
Rep: Ce înseamnã, de fapt, contribuabili mijlocii?
T.T.:
Aceastã categorie este formatã din contribuabili care trebuie sã îndeplineascã mai multe conditii. Trebuie sã înregistreze o cifrã de afaceri raportatã la situatiile financiare încheiate la 31 decembrie 2005 cuprinsã între 10 milioane de lei si pînã la 70 de milioane de lei. Fac parte din categoria mentionatã contribuabilii cu domiciliu fiscal pe raza judetului, aflati în procedura insolventei, care au creante mai mari de trei milioane de lei. Pînã la numãrul minim de contribuabili mijlocii de 200, au mai fost inclusi în administrarea acestei structuri si altii, selectati în ordinea descrescãtoare a cifrei de afaceri dintre contribuabilii administrati de Administratia finantelor publice ale municipiilor resedintã de judet, respectiv Piatra Neamt.

„Institutia noastrã va asigura o campanie de informare“

Rep: Cam care ar fi numãrul acestora la nivelul judetului Neamt?
T.T.:
Numãrul total de contribuabili mijlocii selectati la nivelul judetului Neamt este de 274 de societãti, din care 166 sînt cu sediul social în Piatra Neamt, 16 sînt în Roman, iar 8 societãti au sediul social în Tîrgu Neamt. Altii 9 sînt pe raza orasului Roznov, iar unul are sediu social în Bicaz. Mai sînt alte 54 de sedii secundare ale unor societãti ce au sediul social în alte judete din tarã, iar 20 de sedii secundare sînt ale unor firme cu sediul în Bucuresti. Lista contribuabilior mijlocii va fi afisatã atît la sediul Directie Generale a Finantelor Publice Neamt, cît si la sediile unitãtilor fiscale teritoriale.
Rep: Cînd va fi definitivatã actiunea de predare-primire a dosarelor fiscale?
T.T.:
Prin actele normative pe care le-am enumerat anterior, s-a stabilit ca protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale, a altor documente si a informatiilor privind evidentele fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora, de la organele fiscale implicate cãtre Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice judetene sã se finalizeze pînã la data de 20 aprilie 2007. Informatiile aflate în sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale pentru contribuabili mijlocii persoane juridice si pentru sediile secundare ale acestora vor fi transferate în format electronic între organele fiscale implicate în procedura de predare-primire în data de 1 aprilie 2007.
Rep.: Ce va însemna de fapt aceastã activitate?
T.T.:
Începînd cu data de 1 aprilie 2007, administrarea contribuabilior mijlocii va cuprinde primirea declaratiilor si situatiilor financiare la sediul Administratiei Contribuabililor Mijlocii, încasarea sumelor datorate de cãtre contribuabilii mijlocii la unitatea de trezorerie si contabilitate publicã a municipiului resedintã de judet, precum si eliberarea oricãror documente sau certificate. De asemenea, mai înseamnã activitatea de inspectie fiscalã, realizatã de cãtre personalul cu atributii de inspectie fiscalã din carul Administratiilor Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii, îndrumarea si asistenta acestora, activitatea de executare silitã, compensare si restituire a obligatiilor bugetare si monitorizarea contribuabililor mijlocii
Rep.: Unde va functiona Administratia Contribuabililor Mijlocii?
T.T.:
În scopul asigurãrii unei bune colaborãri a noii structuri administrative cu toti contribuabilii din judet si mai ales cu cei pe care îi va administra, institutia noastrã va asigura o campanie de informare cuprinzînd detalii asupra locatiei exacte unde se va desfãsura activitatea Administratiei Contribuabililor Mijlocii, modalitatea de organizare, programul de lucru si orice alte informatii de aceeasi naturã în interesul contribuabililor.

Articol afisat de 4976 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(A consemnat Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective