Chestorul Fãtuloiu a adus zîmbetul pe buzele politistilor nemteni
• seful Politiei Române a gafat nepermis, afirmînd cã le interzice subordonatilor sã mai efectueze controale de rutinã în trafic • ordinul sãu era valabil încã din anul 2005 • Declaratia chestorului Dan Fãtuloiu, seful Politiei Române - care a interzis, vezi Doamne, politistilor din subordine sã mai efectueze controale de rutinã în trafic - i-a distrat de minune pe politistii nemteni. Si asta pentru cã ceea ce a declarat, cu mare tam-tam, seful politistilor este valabil începînd încã din anul 2005. Faptul cã seful Inspectoratului General al Politiei Române habar nu are de modul în care se fac controalele în trafic i-a întristat pe politisti. „Ori s-a interpretat aiurea ceea ce a spus el, ori este o gafã a consilierilor sãi. Cred cã este imposibil sã nu stii, ca sef al Politiei Române, de un ordin care este în vigoare de aproape doi ani. Este stiut faptul cã verificãrile de rutinã în trafic sînt interzise încã din anul 2005. Nu ai voie sã opresti nici un conducãtor auto fãrã motiv. A, dacã vezi cã merge în zig-zag sau ai informatii cã a comis o infractiune sau contraventie, îl poti opri. Nu poti sã zici: nu-mi place de ochii ãluia si, gata, l-am oprit. Poti sã opresti fãrã motiv atunci cînd se fac controale tematice, adicã actiuni organizate. Este vorba de actiuni gen combatrea consumului de bãuturi alcoolice la volan sau starea tehnicã a autovehiculelor. Iar cea din urmã actiune se face doar împreunã cu specialistii de la RAR. Acest lucru este stiut de toti politistii nemteni“, ne-a declarat, sub semnul anonimatului un lucrãtor din cadrul Inspectoratului Judetean de Politie Neamt. Cã lucrurile stau asa o dovedesc si articolele de presã scrise în anul 2005.
Reamintim cã într-o declaratie datã presei, acum douã zile, chestorul Fãtuloiu a interzis controalele rutiere de rutinã, cu exceptia actiunilor tematice, unde se aplicã regula „combaterea punctualã a unui tip de infractiune“. Fãtuloiu a spus cã actiunile politiei trebuie sã urmãreascã combaterea sistematicã a unei cauze de accident, disciplinarea unei anume categorii de participanti la trafic, atingerea unui obiectiv prestabilit, ori conduitã pe un anumit sector de drum etc. ÃŽn cele spuse de chestorul Fãtuloiu, noutatea ar consta în cererea fãcutã cãtre subordonati de a sanctiona soferii, în functie de gravitatea faptelor comise.
|