Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2007
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 8 Mai 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
PERICOL

PERICOL

• intersectia din „ramp�“ este una dintre cele mai riscante din municipiul Roman • un participant la trafic a semnalat c�, mai nou, semibarierele nu se las� c�nd trec utilajele CFR • soferii ce au prioritate, pe strada Dumitru M�rtinas, trebuie s� fie „cu ochii �n patru“ c�nd intr� �n intersectie, deoarece putini s�nt cei care bag� de seam� indicatoarele rutiere •

Intersectia str�zilor Dumitru M�rtinas si Bulevardul Nicolae B�lcescu, �n zona cunoscut� de romascani sub denumirea de „ramp�“, la trecerea la nivel cu calea ferat�, d� b�t�i de cap multor participanti la trafic, din cauza modului �n care este amplasat� si a traficului intens, mai mult dec�t at�t, un cititor al „Monitorului“ semnal�ndu-ne chiar faptul c�, ieri, 7 mai, barierele nici nu au mai cobor�t la trecerea unui utilaj CFR, astfel pericolul pentru soferi fiind maxim. Gabriel S., �n v�rst� de 47 de ani, domiciliat pe strada Miron Costin, a declarat c� a observat aceast� eroare de dirijare a traficului �n dou� r�nduri, ceea ce l-a determinat s� sesizeze Politia Rutier�. „Voiam s� merg acas� la mama, pe strada Energiei, dar �n «ramp�» m-am r�zg�ndit si am decis s� trec mai �nt�i pe la cimitir, la morm�ntul tat�lui. Atunci am v�zut prima dat� cum a trecut un utilaj care repar� liniile de cale ferat�, f�r� ca semibarierele s� fie cobor�te sau m�car s� functioneze luminile rosii de avertizare. Si c�nd m-am �ntors, peste c�teva minute, s-a �nt�mplat acelasi lucru. Ulterior, a trecut un tren, iar semibarierele s-au l�sat, deci functioneaz�. Am anuntat Politia Rutier� si am povestit unui agent ce s-a �nt�mplat, iar acum astept s� fie luate m�suri. Dac� un sofer nu respect� prevederile legale la trecerea la nivel cu calea ferat� «obtine» multe puncte sau i se suspend� dreptul de a conduce. Dac� s�nt vinovati cei de la CFR nu trebuie si ei sanctionati?“, s-a �ntrebat Gabriel S. Acesta a mai subliniat si necesitatea unei mai bune semnaliz�ri, pentru soferii care circul� pe Bulevardul Nicolae B�lcescu, a faptului c� trebuie s� „cedeze trecerea“ �n acea intersectie pentru cei care trec liniile ferate. �ntr-adev�r, zona respectiv� a intrat deja �n „folclorul“ participantilor la trafic, circul�nd „vorba“ c� „dac� ai o rabl� de masin� si vrei s� ti-o repari pe banii asigur�rilor trebuie s� treci «rampa», unde oricum nu-ti d� mai nimeni prioritate“. Problema este acutizat� mai ales de faptul c� Bulevardul Nicolae B�lcescu face parte din „breteaua“ ocolitoare a Romanului, pe unde este dirijat traficul greu, iar multi dintre soferii str�ini de oras nu-si dau seama dec�t prea t�rziu c� trebuie s� acorde prioritate unui drum secundar. De altfel, aceast� problem� a fost sesizat� edililor si pe site-ul www.domnuleprimar.ro, de c�tre o persoan� care se numeste Doru R�dulescu, sub titlul „Anomalie rutier�“. „Domnule primar C�rpusor... V� rug�m ca �mpreun� cu Politia Municipiului s� corectati anomalia de la «barier�», acolo unde indicatorul «Cedeaz� Trecerea» pentru cei care circul� pe variant� nu-si are rostul. Nu este normal ca acei care circul� pe soseaua ocolitoare, cu trafic greu european, s� cedeze trecerea pentru cei care vin dinspre fabrica de zah�r. Cu alte noi opinii, v� multumesc!“. R�spunsul administratiei a fost clar: „Este si normal si legal, deoarece artera care vine dinspre fabrica de zah�r traverseaz� calea ferat�. Or, problema opririi (pentru a ceda trecerea celor de pe varianta ocolitoare) pe calea ferat� nu se poate pune �n nici un caz. De altfel, Codul Rutier reglementeaz� limpede astfel de situatii“. �ntr-adev�r, este greu de imaginat ce s-ar �nt�mpla �n conditiile �n care s-ar circula intens pe ruta ocolitoare, pe calea ferat� s-ar forma un sir de masini care dau prioritate si s-ar l�sa barierele...
Legat de problema semnalat� de Gabriel S., subinspectorul Iulian Closc�, din cadrul Biroului Politiei Rutiere Roman a declarat c� vor fi efectuate o serie de verific�ri. „Este pentru prima dat� c�nd aud asa ceva. Oricum, �n primul r�nd, vom verifica despre ce a fost vorba cu certitudine. Dac� situatia se confirm�, ar fi o contraventie de clasa a V-a sau chiar infractiune, dac� se va stabili c� a fost pus� �n pericol circulatia. Nu excludem, asadar, �ntocmirea unui dosar penal pe numele responsabililor, repet, dac� se va confirma ceea ce a sesizat persoana respectiv�“, a mentionat subinspectorul Iulian Closc�.
FOTO: Un romascan a reclamat c� semibarierele din „ramp�“ nu au cobor�t la trecerea unui utilaj feroviar, �ntr-o intersectie periculoas�

Articol afisat de 1710 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(T.C.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective