Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2007
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 8 Mai 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
PERICOL

PERICOL

• intersectia din „rampã“ este una dintre cele mai riscante din municipiul Roman • un participant la trafic a semnalat cã, mai nou, semibarierele nu se lasã cînd trec utilajele CFR • soferii ce au prioritate, pe strada Dumitru Mãrtinas, trebuie sã fie „cu ochii în patru“ cînd intrã în intersectie, deoarece putini sînt cei care bagã de seamã indicatoarele rutiere •

Intersectia strãzilor Dumitru Mãrtinas si Bulevardul Nicolae Bãlcescu, în zona cunoscutã de romascani sub denumirea de „rampã“, la trecerea la nivel cu calea feratã, dã bãtãi de cap multor participanti la trafic, din cauza modului în care este amplasatã si a traficului intens, mai mult decît atît, un cititor al „Monitorului“ semnalîndu-ne chiar faptul cã, ieri, 7 mai, barierele nici nu au mai coborît la trecerea unui utilaj CFR, astfel pericolul pentru soferi fiind maxim. Gabriel S., în vîrstã de 47 de ani, domiciliat pe strada Miron Costin, a declarat cã a observat aceastã eroare de dirijare a traficului în douã rînduri, ceea ce l-a determinat sã sesizeze Politia Rutierã. „Voiam sã merg acasã la mama, pe strada Energiei, dar în «rampã» m-am rãzgîndit si am decis sã trec mai întîi pe la cimitir, la mormîntul tatãlui. Atunci am vãzut prima datã cum a trecut un utilaj care reparã liniile de cale feratã, fãrã ca semibarierele sã fie coborîte sau mãcar sã functioneze luminile rosii de avertizare. Si cînd m-am întors, peste cîteva minute, s-a întîmplat acelasi lucru. Ulterior, a trecut un tren, iar semibarierele s-au lãsat, deci functioneazã. Am anuntat Politia Rutierã si am povestit unui agent ce s-a întîmplat, iar acum astept sã fie luate mãsuri. Dacã un sofer nu respectã prevederile legale la trecerea la nivel cu calea feratã «obtine» multe puncte sau i se suspendã dreptul de a conduce. Dacã sînt vinovati cei de la CFR nu trebuie si ei sanctionati?“, s-a întrebat Gabriel S. Acesta a mai subliniat si necesitatea unei mai bune semnalizãri, pentru soferii care circulã pe Bulevardul Nicolae Bãlcescu, a faptului cã trebuie sã „cedeze trecerea“ în acea intersectie pentru cei care trec liniile ferate. ÃŽntr-adevãr, zona respectivã a intrat deja în „folclorul“ participantilor la trafic, circulînd „vorba“ cã „dacã ai o rablã de masinã si vrei sã ti-o repari pe banii asigurãrilor trebuie sã treci «rampa», unde oricum nu-ti dã mai nimeni prioritate“. Problema este acutizatã mai ales de faptul cã Bulevardul Nicolae Bãlcescu face parte din „breteaua“ ocolitoare a Romanului, pe unde este dirijat traficul greu, iar multi dintre soferii strãini de oras nu-si dau seama decît prea tîrziu cã trebuie sã acorde prioritate unui drum secundar. De altfel, aceastã problemã a fost sesizatã edililor si pe site-ul www.domnuleprimar.ro, de cãtre o persoanã care se numeste Doru Rãdulescu, sub titlul „Anomalie rutierã“. „Domnule primar Cãrpusor... Vã rugãm ca împreunã cu Politia Municipiului sã corectati anomalia de la «barierã», acolo unde indicatorul «Cedeazã Trecerea» pentru cei care circulã pe variantã nu-si are rostul. Nu este normal ca acei care circulã pe soseaua ocolitoare, cu trafic greu european, sã cedeze trecerea pentru cei care vin dinspre fabrica de zahãr. Cu alte noi opinii, vã multumesc!“. Rãspunsul administratiei a fost clar: „Este si normal si legal, deoarece artera care vine dinspre fabrica de zahãr traverseazã calea feratã. Or, problema opririi (pentru a ceda trecerea celor de pe varianta ocolitoare) pe calea feratã nu se poate pune în nici un caz. De altfel, Codul Rutier reglementeazã limpede astfel de situatii“. ÃŽntr-adevãr, este greu de imaginat ce s-ar întîmpla în conditiile în care s-ar circula intens pe ruta ocolitoare, pe calea feratã s-ar forma un sir de masini care dau prioritate si s-ar lãsa barierele...
Legat de problema semnalatã de Gabriel S., subinspectorul Iulian Closcã, din cadrul Biroului Politiei Rutiere Roman a declarat cã vor fi efectuate o serie de verificãri. „Este pentru prima datã cînd aud asa ceva. Oricum, în primul rînd, vom verifica despre ce a fost vorba cu certitudine. Dacã situatia se confirmã, ar fi o contraventie de clasa a V-a sau chiar infractiune, dacã se va stabili cã a fost pusã în pericol circulatia. Nu excludem, asadar, întocmirea unui dosar penal pe numele responsabililor, repet, dacã se va confirma ceea ce a sesizat persoana respectivã“, a mentionat subinspectorul Iulian Closcã.
FOTO: Un romascan a reclamat cã semibarierele din „rampã“ nu au coborît la trecerea unui utilaj feroviar, într-o intersectie periculoasã

Articol afisat de 1607 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(T.C.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective