Nemtenii reclamã noncalitatea
• calitatea slabã a unor produse electrocasnice, receptoare TV, sisteme de calcul si telefoane mobile scoate din sãrite nemtenii Produsele si serviciile de proastã calitate de pe piata nemteanã continuã sã genereze nemultumiri clientilor care, neavînd altã sansã de a se întelege cu comerciantii si prestatorii, apeleazã la reprezentanti Protectiei Consumatorilor (PC). ÃŽn ultima sãptãmînã, acestia au primit 15 reclamatii de la consumatori deranjati de faptul cã produse electrocasnice, receptoare TV, sisteme de calcul si telefoane mobile sînt sub asteptãri în privinta calitãtii. Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt în cadrul OPC Neamt, a sustinut cã mai multi nemteni au depus plîngeri prin care arãtau cã au achizitionat de la diversi dealeri telefoane marca Nokia care s-au defectat în perioada de garantie. Cei care au vîndut aparatele le-au trimis pentru a fi reparate la firma Cirma din Bucuresti, singura din tarã care are contract de service pentru telefoanele de aceastã marcã. Cei mai multi dintre clientii cu astfel de probleme au avut surpriza sã constate cã dupã 20-30 de zile li s-a returnat telefonul, cu rezolutia de scoatere din garantie, deoarece prezintã urme de lichid. „Oamenii au fost nemultumiti din mai multe puncte de vedere. O datã pentru cã au primit acest rãspuns, pentru cã nu li s-a reparat telefonul si pentru cã, în intervalul de timp destinat reparãrii, nu au primit un alt aparat. Mai mult decît atît, comerciantii au refuzat sã le restituie contravaloarea telefonului sau chiar sã îl schimbe, încãlcînd astfel legislatia în vigoare. Astfel de situatii în care se paseazã vina între comerciant si firma de service s-a întîlnit si în cazul produselor electrocasnice. ÃŽn cele din urmã, prin demersurile noastre, o parte dintre clienti au primit înapoi banii reprezentînd contravaloarea obiectului achizitionat, iar altã parte au primit altul în loc“, a declarat Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al OJPC Neamt.
Un alt nemtean a reusit sã rezolve cu ajutorul reprezentantilor OJPC Neamt o problemã legatã de învelitoarea de tablã Lindab, care i-a fost montatã pe casã în 2003 si care în timp a cãpãtat pete de culoare care au început sã se extindã. De îndatã ce au primit reclamatia (mai, 2007- n.r.) inspectorii OJPC Neamt au sesizat în scris SC Lindab, cu sediul în localitatea Stefãnestii de Jos din judetul Ilfov. Firma respectivã a rãspuns atît clientului nemultumit, cît si OJPC Neamt cã a decis sã furnizeze întreaga cantitate de materiale necesare înlocuirii învelitorii si cã livrarea acestora se va face gratuit în termen de 70 de zile, începînd din 21 iunie, dar acest lucru nu s-a petrecut pînã la 15 octombrie. Firma amintitã a fost amendatã pentru acest lucru cu 4.000 de lei. Mai rãu de clientul care a rãmas cu paguba.
|