„Vreau sã creez o adevãratã echipã la Politia Rutierã“
• afirmã noul sef al Politiei Rutiere, subcomisarul Neculai Catanã Are doar 34 de ani si 82 de ofiteri si subofiteri în subordine. Numele lui este Neculai Catanã si este seful Serviciului Politiei Rutiere, functie pe care a obtinut-o la sfîrsitul anului trecut. Este absolvent al Liceul nr. 2 Piatra Neamt în anul 1991, dupã care a urmat cursurile Academiei de Politie Bucuresti, specialitatea Circulatie. A fost repartizat la Biroul Politiei Rutiere Iasi, unde a activat pînã în 1998, cînd s-a transferat la Politia Municipiului Piatra Neamt - Biroul cercetãri penale. ÃŽn 2002 a fost promovat la Serviciul cercetãri penale. Din 2004 si pînã în 2005 a activat la Serviciul Politiei Rutiere, iar în iunie 2005 a plecat în Kosovo unde a fost înregimentat în misiunea ONU de mentinere a pãcii. Pe 23 iunie 2007, a revenit în tarã. Tînãrul este pasionat, printre altele, de motociclism. El detine o motociletã Yamaha pe care, asa cum ne-a declarat, o foloseste ori de cîte ori timpul îi permite. La solicitarea cotidianului „Monitorul“, a acceptat sã dea primul interviu din viata sa, în calitate de politist.
Reporter: Domnule Catanã, cum de v-ati decis sã participati la concursul pentru ocuparea unei functii importante?
Neculai Catanã: În cadrul misiunii din Kosovo am vãzut cum este sã lucrezi ca manager, asa cã acest concurs l-am luat ca pe o provocare. În Kosovo am fost avansat, pe bazã de concurs, sef bazã monitorizare în zona Pristina Nord. Ulterior, am cîstigat un alt concurs care m-a propulsat în functia de sef sectie la Politia Pristina Nord. Aceastã ultimã functie avea menirea de a monitoriza activitatea sefului Politiei din Kosovo. Sper cã voi face fatã noii provocãri. De felul meu sînt optimist si cred cã fiecare problemã are o solutie.
Rep.: Cum a fost concursul?
N.C.: Cu emotii, ca orice examen al vietii. La probele de limbã strãinã si calculator nu am avut emotii. În schimb din 2005, cînd am plecat în Kosovo, si pînã la data concursului, legislatia rutierã a suferit multe modificãri, asa cã am avut mai mult de învãtat.
Rep.: Ce intentionati sã schimbati în activitatea Politiei Rutiere?
N.C.: În primul rînd, voi încerca, prin managementul pe care îl abordez, sã ridic Politia Rutierã la nivelul la care trebuie sã fie, principalul scop urmãrit fiind de a creste nivelul de sigurantã în trafic care nu va putea fi realizat decît printr-o prezenta mai activã a agentului de politie.
Rep.: Despre acest serviciu s-au spus multe. Uneori nu de bine...
N.C.: Stim cã existã si deficiente, însã le vom identifica si vom lua mãsurile necesare, în vederea remedierii lor. Am început sã fac o evaluare ca sã am un punct de plecare de la care sã se facã aprecierea mea si a colegilor mei de aici. Vreau sã precizez cã dorim sã avem o colaborare bunã cu Primãria Piatra Neamt, cu Prefectura Neamt, institutii cu care vom cãuta solutii în vederea, în primul rînd, a fluidizãrii traficului. Se poate spune cã încã se circulã bine în judetul Neamt, însã avînd în vedere parcul auto, raportat la structurã, cu sigurantã vom întîmpina probleme si este bine sã le identificãm din timp pentru a le rezolva.
Rep.: Credeti cã mai trebuie lucrat la mentalitatea politistului de la Rutier?
N.C.: Voi pune accent pe modul în care agentul va interactiona cu cetãteanul. Voi cere ca în primul rînd politistul sã analizeze gravitatea faptei comise de cãtre participantul la trafic si sã actioneze pe mãsurã. Iar sanctiunea sã fie proportionalã cu gravitatea faptei si raportatã la cauzele care sînt generatoare de evenimente rutiere. Politistul trebuie sã constientizeze cã este în slujba cetãteanului. Acest lucru trebuie sã fie în concordantã cu principiul fermitãtii. Trebuie lucrat la modul de abordare a politistului. Nu vom neglija activitatea preventivã, iar acolo unde nu va functiona vom aplica sanctiuni.
Rep.: Un mesaj cãtre colegi?
N.C.: Vreau sã creez o adevãratã echipã la Serviciul Politiei Rutiere. Sînt adeptul lucrului în echipã, iar încrederea reciprocã trebuie sã functioneze foarte bine.
|