Tîrgu Neamt va avea city-manager
• Consiliul Local a aprobat înfiintarea noului post la primãrie, care va fi ocupat prin concurs • favorit pentru aceastã functie este fostul viceprimar Vasile Luculescu • Consiliul Local Tîrgu Neamt a dat undã verde înfiintãrii functiei de administrator public la nivelul orasului, hotãrîrea fiind luatã în sedinta legislativului de joi, 26 iunie. Proiectul de hotãrîre a fost initiat de cãtre primarul Decebal Arnãutu si a fost votat în unanimitate de toti cei 15 consilieri prezenti. Consilierul PSD Vasile Dron a tinut sã-l întrebe pe Decebal Arnãutu dacã este sigur de necesitatea înfiintãrii acestui post. „Legal este corect, nu gresim cu nimic. Din 2006 se putea înfiinta postul, dar am preferat sã nu o fac în acel moment pentru cã în campania electoralã ati fi spus cã sînt incapabil sã conduc o primãrie“, a rãspuns primarul. Favorit pentru ocuparea acestei functii este fostul viceprimar Vasile Luculescu, cu douã mandate la activ, pe care Decebal Arnãutu si-l doreste alãturi si în a treia legislaturã. Dar postul va fi scos la concurs, si cea mai importantã conditie se referã la experienta în administratie publicã, si în functii de conducere. La proiectul de înfiintare a functiei de administrator public, denumit si city-manager, s-au prevãzut criteriile si procedurile de selectie pentru candidatii care vor participa la concurs. Printre altele se noteazã cã „administratorul public este persoana fizicã, cu reale capacitãti manageriale, dovedite printr-o experientã specificã acumulatã cel putin în ultimii patru ani, cunoscãtoare în amãnunt a principiilor si problematicii administratiei publice locale“, si cã aspirantii la aceastã functie trebuie sã depunã obligatoriu proiecte de management ce vor sta la baza încheierii ulterioare a contractului. Procedurile de selectie a candidatilor prevãd cã anuntul de organizare a concursului va apãrea în mijloacele mass-media, pe pagina de internet a primãriei si va fi afisat la sediul acesteia. Dosarele ar trebui sã cuprindã proiectele de management, acte doveditoare ale studiilor si a vechimii în functii de conducere, C.V., cazier judiciar, adeverintã medicalã, scrisoare de intentie. Conducerea primãriei va veni în sprijinul potentialilor candidati, la întocmirea proiectului de management, prin punerea la dispozitie a informatiilor legate de activitatea administratiei publice locale sau de altã naturã. Administratorul public va rãspunde pentru activitatea sa în fata primarului, care stabileste atributiile specifice postului, dar si nivelul salariului, care nu poate fi mai mic decît al secretarului, dar nici mai mare decît al primarului. Se vorbeste cã city-managerul ar putea primi circa 600 de milioane de lei vechi pe an. Contractul se încheie pe durata mandatului primarului, care, conform hotãrîrii Consiliului Local, are competenta sã numeascã sau sã-l elibereze din functie pe administratorul public.
|