Consiliul Judetean pregãteste terenul pentru administratorul public
• consilierii judeteni au aprobat documentatia în baza cãreia administratorul public va fi selectat, îsi va desfãsura activitatea si îsi va încheia mandatul Organigrama Consiliului Judetean se va mãri în perioada urmãtoare, astfel încît printre angajatii institutiei sã-si facã loc si administratorul public. Deocamdatã nu se stie cînd va avea loc concursul pentru selectarea unei persoane care sã corespundã necesitãtilor, dar s-a pus la punct cadrul legal în baza cãruia acest post sã se înfiinteze, atributiile si desfiintarea. „Functia de administrator public a fost introdusã în scopul profesionalizãrii administratiei locale, prin eficientizarea serviciilor oferite cetãtenilor“, a declarat Vasile Pruteanu, presedinte al CJ Neamt. ÃŽn baza unui contract de management încheiat cu presedintele CJ, administratorul public poate sã îndeplineascã atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes judetean. Astfel, în functie de numãrul si importanta atributiilor delegate, administratorul poate organiza, coordona si gestiona activitatea CJ, poate participa si poate fi consultat în procesul de alocare a resurselor materiale, financiare, umane si informationale. Numirea în functia de administrator public se realizeazã în urma unui concurs.
Aspirantul la aceastã functie trebuie sã fie român, sã aibã diplomã de licentã, cursuri postuniversitare sau master în domeniul administratiei publice sau management public, cinci ani vechime în specialitatea studiilor, trei ani vechime în conducere, cel putin doi ani experientã în administratia publicã. Ocupantul functiei trebuie sã nu fi fãcut politie politicã si nici puscãrie pentru sãvîrsirea unei infractiuni de serviciu sau în legãturã cu serviciul.
|