Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2008
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 10 Decembrie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Reclamatiile au trimis controale la serviciile postale si de curierat

• mai multe sesizãri din acest domeniu au dus la verificarea firmelor de profil de cãtre OJPC • la douã din cele trei firme controlate s-au aplicat douã sanctiuni de 4.000 de lei • de la începutul anului Protectia Consumatorului a primit 12 reclamatii •

Inspectorii din cadrul Oficiului pentru Protectia Consumatorului Neamt au verificat firmele nemtene care au ca obiect de activitate serviciile postale si de curierat. Mãsura s-a impus deoarece beneficiarii acestor servicii au reclamat în numeroase rînduri prestatiile acestor firme, astfel încît de la începutul anului si pînã acum au fost înregistrate 12 reclamatii cu acest obiect. „Au fost trei reclamatii pentru pierderea coletului, douã s-au referit la violarea pachetului, iar în alte 4 cazuri nu s-au respectat termenele de expediere. Alte 3 sesizãri referitoare la modificãri de tarife, sume încasate pentru servicii TV si nevirate si nedistribuire ziare nu au fost întemeiate“, a declarat Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al OPC Neamt. ÃŽn ultima sãptãmînã inspectorii au verificat trei operatori economici din domeniu la care au constat o serie de abateri. Acestea se referau la nedeclararea punctelor de lucru, sau nu au fãcut dovada licentei individuale pentru furnizarea de servicii postale si de curierat. Douã dintre firme aveau pe spatele formularului de expediere a coletului un rezumat al termenilor si conditiilor, considerate clauze contractuale dintre furnizorul de servicii postale si utilizator. Caracterele erau atît de mici încît citirea era imposibilã. Rãspunderea firmei era limitatã, conform acestor clauze contractuale, doar la pierderea, deteriorarea sau distrugerea expedierilor cauzate din vina exclusivã a angajatilor, iar la rîndul ei aceasta se limitatã ca valoare realã de despãgubire. Compensatia era stabilitã la cel mult 30 DTS (unitate monetarã internationalã folositã pentru serviciile de curierat, cursul oficial fiind de 4,45 lei pentru un DTS). Inspectorii OPC au concluzionat cã informatiile oferite de prestatorii de servicii sînt confuze si greu de înteles pentru consumatorul mediu. ÃŽn alte cazuri nu existau mentiuni referitoare la ambalaj si nici unul din cei trei verificati nu aveau etichete care sã indice manipularea si depozitare pentru coletele care necesitã masuri speciale. La toti cei controlati solutionarea reclamatiilor nu era stipulatã nicãieri, iar una dintre firme cîntãrea „din ochi“ coletele de sub un kilogram. S-au aplicat douã sanctiuni contraventionale în valoare totalã de 4.000 lei.

Articol afisat de 1445 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective