Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2008
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 19 Decembrie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Scolile si liceele vor fi ierarhizate dupã performante

Scolile si liceele din judetul Neamt vor fi ierarhizate, pînã în 2011, dupã performante si dupã gradul de rezolvare a unor probleme sociale, cum ar fi abandonul scolar, iar toate rapoartele de inspectie si avizele sanitare vor apãrea pe un site public, în cadrul unui proiect ministerial. Profesorul Mihai Lãcãtusu, inspector scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean, a declarat cã proiectul ministerial nu este decît o ierarhizare teoreticã, întrucît practic, acest lucru existã de multi ani în învãtãmîntul nemtean. „Noi considerãm cã ierarhizarea unitãtilor de învãtãmînt este datã de rezultatele pe care le obtin scolile atît din punct de vedere educational, si mã refer la rezultatele înregistrate la examenele nationale - teze cu subiect unic, bacalaureat, cît si la activitãtile extracurriculare. Pentru liceele tehnice conteazã foarte mult rezultatele privind competentele profesionale. Considerãm cã ierarhiile unitãtilor de învãtãmînt sînt oarecum cunoscute în judet, dovadã fiind concurenta mai mare care se înregistreazã la unele scoli si licee cînd au loc înscrieri sau perioade de admitere“, a declarat seful învãtãmîntului nemtean. Reprezentantii ministerului vor însã sã lãrgeascã „topul“ scolilor românesti, realizînd o bazã de date în care sã aparã fiecare unitate de învãtãmînt din tarã. „Am început acest demers pentru cã atît statisticile europene, cît si investigatiile noastre, aratã cã scoala româneascã are multe puncte slabe. Mai mult de jumãtate dintre elevii nostri nu înteleg ceea ce citesc, adicã se confruntã cu ceea ce se cheamã analfabetism functional. ÃŽntre 10% si 15% din 1.000 de scoli pe care le-am inspectat nu îndeplinesc conditiile minime de calitate. ÃŽn momentul în care vom finaliza acest proiect, toate problemele vor fi publice si usor accesibile, iar ministerul va putea trece la rezolvarea lor“, a precizat presedintele ARACIP, Serban Iosifescu.
Proiectul ARACIP cuprinde realizarea unei „hãrti a riscului educational“, care sã plaseze scolile de stat si private într-o ierarhie. ARACIP a stabilit deja un numãr de standarde de referintã dupã care vor fi catalogate scolile, în functie de anumiti indicatori de risc si performantã. „Avem aproximativ 20 de indicatori, un numãr mic dacã ne-am compara cu Belgia, care are peste 60 de indicatori de risc. Acesti indicatori ne ajutã sã catalogãm bine scolile, în sensul cã nu putem spune cã o institutie este bunã numai dupã rezultatele obtinute la concursurile nationale si la olimpiade. Trebuie sã se tinã cont si de riscuri educationale, cum ar fi nivelul de educatie al pãrintilor, nivelul de trai, etnie sau abandon scolar. Dacã o scoalã poate reduce abandonul în rîndul elevilor predispusi la asta, înseamnã cã este o scoalã bunã“, a mai spus Serban Iosifescu.
Programul cuprinde si lansarea unui site unde sã fie prezentate toate scolile românesti, descrise în detaliu, de la catalog, dotãri, numãr de elevi, dosare de inspectie, avize sanitare, numãrul de burse sociale, de premii, la proiecte educationale si cifre privind abandonul scolar. Scopul proiectului este clarificarea modului în care trebuie sã se intervinã, punctual, în institutiile de învãtãmînt din România. Costurile totale ale programului ARACIP se ridicã la cinci milioane de euro, sumã obtinutã în cadrul unui concurs pentru fonduri europene cu destinatie socialã.

Articol afisat de 2042 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simoan TÃRNÃ)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Ad�ugat de constanta la data 20.12.2008 16:18
Stati frumos la coada, nu va inghesuiti!
Cine a inventat TAMPENIA ASTA trebuia sa faca: 1) o repartizare sectoriala uniforma. 2) restrictionarea evadarilor nejustificate din sectorul scolii (In Franta, daca nu mergi la scoala la care esti repartizat, PLATESTI TAXE DE SCOLARIZARE!). 3) o asistenta eficienta a celor care vor sa devina parinti! Nu exista ATESTATE sau CERTIFICATE care sa atribuie DREPTUL DE A FI PARINTE, doar dispozitii prin care se retrage acest drept; dar URMASUL ramane cu EMBLEMA parintilor intalniti la o scara de bloc! 4) o ierahizare a cadrelor didactice in functie de performantele realizate CU ELEVII PE CARE II AU nu cu termopane etc. ...
*) ISJ NEAMT si-a facut o autoevaluare? Pe ce loc stati d-le IG?
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective