Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2008
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Monitorul Neamt
 Judetul Neamt
 rochii.ro
 fantastic.ro
 culise.ro
 grazie.ro
 odeon.ro
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 19 Decembrie 2008
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Scolile si liceele vor fi ierarhizate după performante

Scolile si liceele din judetul Neamt vor fi ierarhizate, pînă în 2011, după performante si după gradul de rezolvare a unor probleme sociale, cum ar fi abandonul scolar, iar toate rapoartele de inspectie si avizele sanitare vor apărea pe un site public, în cadrul unui proiect ministerial. Profesorul Mihai Lăcătusu, inspector scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean, a declarat că proiectul ministerial nu este decît o ierarhizare teoretică, întrucît practic, acest lucru există de multi ani în învătămîntul nemtean. „Noi considerăm că ierarhizarea unitătilor de învătămînt este dată de rezultatele pe care le obtin scolile atît din punct de vedere educational, si mă refer la rezultatele înregistrate la examenele nationale - teze cu subiect unic, bacalaureat, cît si la activitătile extracurriculare. Pentru liceele tehnice contează foarte mult rezultatele privind competentele profesionale. Considerăm că ierarhiile unitătilor de învătămînt sînt oarecum cunoscute în judet, dovadă fiind concurenta mai mare care se înregistrează la unele scoli si licee cînd au loc înscrieri sau perioade de admitere“, a declarat seful învătămîntului nemtean. Reprezentantii ministerului vor însă să lărgească „topul“ scolilor românesti, realizînd o bază de date în care să apară fiecare unitate de învătămînt din tară. „Am început acest demers pentru că atît statisticile europene, cît si investigatiile noastre, arată că scoala românească are multe puncte slabe. Mai mult de jumătate dintre elevii nostri nu înteleg ceea ce citesc, adică se confruntă cu ceea ce se cheamă analfabetism functional. Între 10% si 15% din 1.000 de scoli pe care le-am inspectat nu îndeplinesc conditiile minime de calitate. În momentul în care vom finaliza acest proiect, toate problemele vor fi publice si usor accesibile, iar ministerul va putea trece la rezolvarea lor“, a precizat presedintele ARACIP, Serban Iosifescu.
Proiectul ARACIP cuprinde realizarea unei „hărti a riscului educational“, care să plaseze scolile de stat si private într-o ierarhie. ARACIP a stabilit deja un număr de standarde de referintă după care vor fi catalogate scolile, în functie de anumiti indicatori de risc si performantă. „Avem aproximativ 20 de indicatori, un număr mic dacă ne-am compara cu Belgia, care are peste 60 de indicatori de risc. Acesti indicatori ne ajută să catalogăm bine scolile, în sensul că nu putem spune că o institutie este bună numai după rezultatele obtinute la concursurile nationale si la olimpiade. Trebuie să se tină cont si de riscuri educationale, cum ar fi nivelul de educatie al părintilor, nivelul de trai, etnie sau abandon scolar. Dacă o scoală poate reduce abandonul în rîndul elevilor predispusi la asta, înseamnă că este o scoală bună“, a mai spus Serban Iosifescu.
Programul cuprinde si lansarea unui site unde să fie prezentate toate scolile românesti, descrise în detaliu, de la catalog, dotări, număr de elevi, dosare de inspectie, avize sanitare, numărul de burse sociale, de premii, la proiecte educationale si cifre privind abandonul scolar. Scopul proiectului este clarificarea modului în care trebuie să se intervină, punctual, în institutiile de învătămînt din România. Costurile totale ale programului ARACIP se ridică la cinci milioane de euro, sumă obtinută în cadrul unui concurs pentru fonduri europene cu destinatie socială.

Articol afisat de 1723 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simoan TĂRNĂ)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Adăugat de constanta la data 20.12.2008 16:18
Stati frumos la coada, nu va inghesuiti!
Cine a inventat TAMPENIA ASTA trebuia sa faca: 1) o repartizare sectoriala uniforma. 2) restrictionarea evadarilor nejustificate din sectorul scolii (In Franta, daca nu mergi la scoala la care esti repartizat, PLATESTI TAXE DE SCOLARIZARE!). 3) o asistenta eficienta a celor care vor sa devina parinti! Nu exista ATESTATE sau CERTIFICATE care sa atribuie DREPTUL DE A FI PARINTE, doar dispozitii prin care se retrage acest drept; dar URMASUL ramane cu EMBLEMA parintilor intalniti la o scara de bloc! 4) o ierahizare a cadrelor didactice in functie de performantele realizate CU ELEVII PE CARE II AU nu cu termopane etc. ...
*) ISJ NEAMT si-a facut o autoevaluare? Pe ce loc stati d-le IG?
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Premium UK domain names
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalĂŁ sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective