Brand-ul de Tîrgu, croit cu 6 miliarde vechi
• Primãria Tîrgu Neamt doreste sã acceseze o finantare de 5, 7 miliarde de lei vechi pentru realizarea unui brand turistic local • Primãria Tîrgu Neamt a depus curînd spre finantare, din fonduri structurale, un proiect de promovare a produsele turistice ale zonei, în scopul atragerii unui numãr mai mare de vizitatori. Proiectul a fost intitulat „Valea Ozanei... mit si legendã“, iar din valoarea totalã de 573. 342 de lei noi, ar urma ca 9. 636 lei sã fie suportati din bugetul local, suma reprezentînd contributia solicitantului la cheltuielile eligibile. Primarul Decebal Arnãutu a notat în expunerea de motive anexatã la proiectul de hotãrîre faptul cã zona turisticã Tîrgu Neamt are rolul de placã turnantã a cãilor rutiere si a turismului, asigurînd legãtura cu mãnãstirile nemtene si cu cele din nordul Moldovei, cu numeroase locuri si localitãti istorice, cu Lacul Izvorul Muntelui, masivul Ceahlãu si Cheile Bicazului, sau cu statiunile Durãu si Bãltãtesti. Cu toate cã arealul Tîrgu Neamt are un imens potential cultural-istoric, zona se confruntã cu o serie de constrîngeri, cum ar fi slaba valorificare a potentialului turistic, lipsa materialelor de promovare a obiectivelor turistice, nivelul scãzut al gradului de ocupare a unitãtilor de cazare din zonã, cu fluctuatii majore de la an la an, perioada scurtã de sedere a turistului în zonã reflectatã prin indicele de utilizare a capacitãtii de cazare în functiune.
Prin implementarea proiectului se vor realiza mai multe materiale si actiuni de promovare a turismului, începînd de la un brand turistic local, constînd într-un nume si logo sugestive. Viceprimarul Iftime Petrariu considera ca fiind cele mai reprezentative pentru Tîrgu Neamt Casa Memorialã Ion Creangã si Cetatea Neamtului, astfel cã acestea se vor regãsi probabil si în viitorul brand al orasului. Dacã se va obtine finantare, se vor tipãri 1. 000 de ghiduri turistice color, bilingv (românã si englezã), avînd minim 80 de pagini. Se vor realiza si 5 versiuni electronice ale ghidului, în limbile românã, englezã, germanã, francezã si italianã. Sînt prevãzute si douã bannere verticale si unul orizontal, precum si un film de prezentare a arealului turistic Tîrgu Neamt, pe 1. 000 de DVD-uri. De asemenea, vor fi fãcute 3. 000 de pliante de promovare a produselor specifice, vor fi distribuite pe diverse cãi alte 1. 000 de seturi de materiale, iar 10. 000 de inserturi publicitare vor ajunge la publicul larg prin intermediul unui cotidian sau revistã cu distributie nationalã. Se va crea un portal de promovare a arealului turistic Tîrgu Neamt, în limbile românã, englezã, germanã, francezã si italianã. ÃŽn plus, se doreste o participare la Tîrgul de Turism al României, precum si realizarea unui studiu de evaluare a impactului campaniei. Se asteaptã ca dupã implementarea proiectului sã creascã cu 22% numãrul de sosiri în structurile de primire turisticã din zonã, iar durata medie de sedere sã creascã cu minim 20%, la fel si nivelul de utilizare a capacitãtii de cazare în functiune.
|