Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2010
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 5 Octombrie 2010
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Medicii chiulangii, pîrîti de pacienti

• mai multi nemteni au reclamat la CJAS cã doctorii de familie cam lipsesc de la program • Casa de Asigurãri anuntã controale si amenzi

Nemtenii s-au cam sãturat sã meargã pe la dispensarele medicilor de familie si sã gãseascã doar usi închise, motiv pentru care s-au apucat de scris reclamatii pe la sefii doctorilor. Asa se face cã în ultima perioadã, la Casa de Asigurãri de Sãnãtate Neamt au ajuns mai multe plîngeri care arãtau cã medicii nu sînt de gãsit în timpul orelor de program afisate pe usile cabinetelor. Pentru a vedea dacã lucrurile stau asa cum le-au relatat pacientii, conducerea CJAS a trimis echipe de control în teren, iar în cîteva cazuri inspectorii au dat si ei nas în nas cu usile ferecate. „ÃŽn ultima vreme am primit mai multe reclamatii de la cetãteni care se plîngeau de faptul cã medicii de familie nu erau la cabinete desi ar fi trebuit sã se afle, fiindcã aveau un program de lucru afisat pe usi. Majoritatea sesizãrilor veneau din mediul rural si cred cã erau justificate mai ales cã uneori oamenii veneau din sate aflate la multi kilometri distantã de dispensar si nu a fost deloc plãcut sã batã drumul degeaba. De aceea am si fãcut unele controale, iar în perioada urmãtoare vom face verificãri minutioase la toate dispensarele pentru a vedea dacã medicii îsi respectã sau nu programul de lucru. Tin sã le reamintesc acestora cã trebuie sã-si respecte orele de program pe care singuri si le-au fãcut si pentru care au semnat atunci cînd au încheiat contractele cu Casa. Noi reprezentãm în primul rînd interesele asiguratilor si de aceea credem cã si medicii trebuie sã se afle în dispensare în timpul programului. Cei care vor fi depistati cã nu se aflã în cabinete desi ar trebui, vor primi sanctiuni dar sperãm ca toatã lumea sã înteleagã cã trebuie sã-si facã treaba profesionist“, a declarat Valericã Frãtilã, presedintele CJAS Neamt. Alti nemteni s-au mai plîns Casei si de faptul cã nu întotdeauna medicii se poartã frumos cu ei motiv pentru care li s-a atras atentia doctorilor sã aibã o atitudine cuviincioasã si politicoasã fatã de asigurat. Pe principiul, „asiguratul nostru, stãpînul nostru“, doctorii ar trebui sã nu uite cã veniturile cabinetelor se realizeazã pe spinarea pacientilor. ÃŽn plus, Casa de Asigurãri si-ar dori ca fiecare medic de la noi sã nu aibã mai mult de 6-900 de pacienti, asa cum este în Occident, pentru a avea timpul necesar sã se ocupe de fiecare în parte. Din pãcate, la noi, limita de pacienti stabilitã prin lege de anul acesta este de 2.200 de pacienti dar în judet existã doctori si cu cîte 4.000 de persoane pe liste. Goana dupã cît mai multi înscrisi a fost favorizatã de faptul cã pînã anul trecut statul îi plãtea pe medici doar în functie de numãrul de persoane înscrise. De anul acesta îi plãteste în proportie de 70% în functie de lista de pacienti, iar restul în functie de serviciile efectuate, iar de anul viitor se va face plata jumi-juma. ÃŽn aceste conditii, Casa de Asigurãri crede cã medicii vor renunta de bunã voie la multi dintre pacienti pentru cã nu vor mai face fatã, ceea ce ar fi un cîstig pentru bolnavi care vor putea fi consultati pe îndelete si nu contra-cronometru.

Articol afisat de 1724 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Magda VASILACHE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Ad�ugat de Anonymus la data 05.10.2010 06:18
Nemultumirile pcientilor
Orice nemutumire a pacientilor privind serviciile medicale ar trebui adresata intotdeauna Casei de Asigurari de Sanatate, nu "sefilor" medicilor.
Orice sef are interesul sa "linistesca" lucrurile, deci sa musamalizeze conflictele.
CAS este cea care plateste pentru serviciile medicale acordate asiguratior ei si detine instrumentele necesare de constrangere, pentru a rezolva conflictele si a indrepta lucrurile.
Atata vreme cat fiecare cetatean plateste pentru serviciul prestat, are si dreptul de a pretinte o calitate corespunzatoare a acestuia.
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective