Carburant de peste 3 miliarde retras de la comercializare
• comisarii de la Protectia Consumatorului au depistat mai multe nereguli • s-au aplicat 3 amenzi de 190 milioane vechi • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au dat o raitã printre comerciantii de carburant si toti cei verificati au fost depistati cu abateri. Actiunea a avut loc în perioada 14 - 23 martie, cînd inspectorii au descins la 11 firme de profil din Piatra Neamt, Roman, Tîrgu Neamt dar si din mediul rural. „Abateri de la prevederile legale din domeniul protectiei consumatorilor s-au constatat la toti cei 11 operatori economici. Din cantitatea totalã de 182.642 litri de carburant supusã verificãrii, s-a constatat cã 89%, adicã 162.648 litri, nu respecta în totalitate prevederile legale de comercializare. S-a dispus oprirea temporarã de la vînzare pentru 162.648 litri de combustibil în valoare de 304.508 lei pînã la remedierea deficientelor. ÃŽn cea mai mare parte neconformitãtile au fost remediate în timpul controlului. S-au mai aplicat 3 amenzi de 19.000 si 8 avertismente“, a declarat Gelu Moldovanu, comisar sef al Protectiei Consumatorului Neamt.
Toti vînzãtorii aveau abateri de informare a consumatorilor referitor la tipul de combustibil vîndut. Erau prezentate numai denumirile comerciale, fãrã caracteristicile tehnice ale produsului, deficientã remediatã chiar în prezenta comisarilor. În unele cazuri nu era afisat continutul de biocarburant sau temperatura de filtrabilitate a motorinei. Unele sortimente nu aveau afisate denumirea exactã, cifra octanicã/cetanicã, sau norma de poluare a motoarelor autovehiculelor cãrora le este adresat produsul. La o statie de distributie existau neconcordante între informatiile de pe panoul exterior si cele existente la pompã. Unii nu aveau pentru produse declaratii de conformitate. Desi este interzisã vînzarea combustibilului fãrã minim 5% biocarburant, unii încãlcau aceste norme si ofereau combustibil cu zero biocarburant. Douã firme nu aveau panouri exterioare pentru pret, iar într-un caz pe panou erau afisate preturile numai pentru douã sortimente din 4 oferite la vînzare. La nici o statie nu erau afisate informatii privind eventualele contraindicatii ale utilizãrii carburantilor aditivati, prezentîndu-se numai avantajele. În cadrul unei campanii promotionale pentru promovarea unui tip de carburant, în publicitatea oferitã prin pliante si afise nu se prezenta locul unde poate fi consultat regulamentul promotiei, doar se fãcea trimitere la site-ul firmei.
|