De la 4, la 8,80, la matematicã
• un elev pietrean a luat nota 4 la examenul de evaluare la matematicã, iar dupã contestatie 8,80 • rezultatul a uimit si a fost dispusã o anchetã • trei comisii au verificat teza, concluzia fiind eroare informaticã • nota initialã a fost 8,40, dar informaticianul nu a vãzut si cifra 8 • au existat si doi copii care au contestat notele de 10 obtinute initial • Evaluarea nationalã pentru absolventii de clasa a VIII-a s-a finalizat în Neamt fãrã incidente majore. ÃŽn schimb, dupã corectarea contestatiilor a apãrut o problemã care a pus pe jar sefii Inspectoratului Scolar, acestia demarînd o anchetã. Este vorba despre teza unui elev de la Scoala nr.11 din Piatra Neamt, care a fost evaluatã cu 4.00. Aceastã notã a fost afisatã pe usa scolii, dar si pe site-ul ISJ. Elevul, constient probabil cã a fãcut mai mult, a depus o contestatie, iar în urma recorectãrii, teza a primit nota 8,80, ceea ce a stîrnit semne de întrebare dat fiind faptul cã diferenta între cele douã note este de numai putin de patru puncte si 80 de sutimi. Ca urmare a noii note obtinute, elevul cu pricina a crescut ca medie de la 5,25 cît avusese initial la 7,65. „Am cerut o anchetã în acest caz si trei comisii diferite au verificat teza respectivã. S-a constatat cã totul a fost o simplã eroare informaticã. Teza initialã primise în urma corectãrii nota 8,40 dar, din gresealã, pe lista cu rezultate a apãrut nota 4. Din fericire, copilul a contestat rezultatul si astfel s-a stabilit cã de fapt luase nota 8,40. Astfel, în urma recorectãrii a primit în plus 0,40 puncte si nicidecum 4 puncte si 80, cum a apãrut în aplicatia informaticã. A fost o simplã eroare si ne bucurãm cã s-a remediat“, a precizat Vasile Munteanu, inspector sef adjunct al ISJ Neamt. ÃŽn total, din cei peste 4.600 de elevi care au dat evaluarea nationalã, doar 261 au contestat rezultatele si cei mai multi au fãcut bine deoarece s-au ales cu note mai mari. Diferentele între notele initiale si cele finale nu au fost spectaculoase, fiind vorba de cele mai multe ori de mai putin de un punct. Au fost însã si exceptii, cînd elevii au otinut aproape douã puncte în plus, acest lucru întîmplîndu-se la românã mai ales, unde evaluarea profesorilor contine o dozã de subiectivism. Cea mai mare diferentã dupã contestatii a apãrut la un elev de Scoala Vînãtori, care a trecut de la nota 5,10, cît avusese initial la românã, la 7,30 dupã contestatii. Diferente mai mici au fost si la alte unitãti de învãtãmînt. De exemplu, un elev din Pildesti, care anterior avusese nota 7,90 la românã, dupã contestatii a obtinut 9,30. Un altul, de la Roman, a crescut ca valoare la românã de la 6,70 la 8,05, iar altul, din Cîndesti, a crescut deasemenea de la 4.90 la 6,10. La matematicã, cele mai multe contestatii s-au soldat cu aceleasi note pentru elevi, rareori obtinînd cîteva zecimi de punct în plus. Cea mai mare diferentã s-a înregistrat la un elev din Agapia care a avut 6,20, iar dupã contestatie a luat 7,45. Culmea este cã au fost si elevi care dupã contestatii au primit note mai mici, într-o astfel de situatie fiind un elev de la Rediu care de la 7,85 cît avusese initial la românã a rãmas cu 7,55 dupã contestatie. Uimitor a fost si faptul cã doi elevi, care obtinuserã nota 10 la matematicã au contestat rezultatele, dar profesorii corectori au ajuns la concluzia cã atît meritã si nu le-au modificat, (în minus, evident), rezultatele.
|