De la 4, la 8,80, la matematică
• un elev pietrean a luat nota 4 la examenul de evaluare la matematică, iar după contestatie 8,80 • rezultatul a uimit si a fost dispusă o anchetă • trei comisii au verificat teza, concluzia fiind eroare informatică • nota initială a fost 8,40, dar informaticianul nu a văzut si cifra 8 • au existat si doi copii care au contestat notele de 10 obtinute initial • Evaluarea natională pentru absolventii de clasa a VIII-a s-a finalizat în Neamt fără incidente majore. În schimb, după corectarea contestatiilor a apărut o problemă care a pus pe jar sefii Inspectoratului Scolar, acestia demarînd o anchetă. Este vorba despre teza unui elev de la Scoala nr.11 din Piatra Neamt, care a fost evaluată cu 4.00. Această notă a fost afisată pe usa scolii, dar si pe site-ul ISJ. Elevul, constient probabil că a făcut mai mult, a depus o contestatie, iar în urma recorectării, teza a primit nota 8,80, ceea ce a stîrnit semne de întrebare dat fiind faptul că diferenta între cele două note este de numai putin de patru puncte si 80 de sutimi. Ca urmare a noii note obtinute, elevul cu pricina a crescut ca medie de la 5,25 cît avusese initial la 7,65. „Am cerut o anchetă în acest caz si trei comisii diferite au verificat teza respectivă. S-a constatat că totul a fost o simplă eroare informatică. Teza initială primise în urma corectării nota 8,40 dar, din greseală, pe lista cu rezultate a apărut nota 4. Din fericire, copilul a contestat rezultatul si astfel s-a stabilit că de fapt luase nota 8,40. Astfel, în urma recorectării a primit în plus 0,40 puncte si nicidecum 4 puncte si 80, cum a apărut în aplicatia informatică. A fost o simplă eroare si ne bucurăm că s-a remediat“, a precizat Vasile Munteanu, inspector sef adjunct al ISJ Neamt. În total, din cei peste 4.600 de elevi care au dat evaluarea natională, doar 261 au contestat rezultatele si cei mai multi au făcut bine deoarece s-au ales cu note mai mari. Diferentele între notele initiale si cele finale nu au fost spectaculoase, fiind vorba de cele mai multe ori de mai putin de un punct. Au fost însă si exceptii, cînd elevii au otinut aproape două puncte în plus, acest lucru întîmplîndu-se la română mai ales, unde evaluarea profesorilor contine o doză de subiectivism. Cea mai mare diferentă după contestatii a apărut la un elev de Scoala Vînători, care a trecut de la nota 5,10, cît avusese initial la română, la 7,30 după contestatii. Diferente mai mici au fost si la alte unităti de învătămînt. De exemplu, un elev din Pildesti, care anterior avusese nota 7,90 la română, după contestatii a obtinut 9,30. Un altul, de la Roman, a crescut ca valoare la română de la 6,70 la 8,05, iar altul, din Cîndesti, a crescut deasemenea de la 4.90 la 6,10. La matematică, cele mai multe contestatii s-au soldat cu aceleasi note pentru elevi, rareori obtinînd cîteva zecimi de punct în plus. Cea mai mare diferentă s-a înregistrat la un elev din Agapia care a avut 6,20, iar după contestatie a luat 7,45. Culmea este că au fost si elevi care după contestatii au primit note mai mici, într-o astfel de situatie fiind un elev de la Rediu care de la 7,85 cît avusese initial la română a rămas cu 7,55 după contestatie. Uimitor a fost si faptul că doi elevi, care obtinuseră nota 10 la matematică au contestat rezultatele, dar profesorii corectori au ajuns la concluzia că atît merită si nu le-au modificat, (în minus, evident), rezultatele.
|