Se suspendã
• firma Patru Plus Trans a anunþat cã, de pe 16 noiembrie, suspendã transportul cãlãtorilor în comunele Roznov, Piatra ªoimului, Cîndeºti, Rediu, Borleºti, Tazlãu • motivul îl constituie faptul cã podul de la Roznov este impracticabil pentru autobuze • mii de naveºti vor fi afectaþi • Consiliul Judeþean anunþã reluarea licitaþiei pe aceste trasee, pentru a fi preluate de cãtre o firmã „competentã“ • Conducerea firmei Patru Plus Trans SRL Piatra Neamþ a trimis, ieri, o notificare autoritãþilor locale ºi judeþene, anunþînd suspendarea activitãþii pe raza comunelor Roznov, Piatra ªoimului, Cîndeºti, Rediu, Borleºti, Tazlãu. „Datoritã faptului cã podul care traverseazã rîul Bistriþa în zona Roznov - Chintinici este impracticabil pentru autobuze, sîntem nevoiþi sã suspendãm, începînd cu data de 16 noiembrie 2005, cursele de cãlãtori prevãzute în graficele de circulaþie care se efectueazã pe rutele din comunele menþionate“, se aratã într-o adresã semnatã de Costel Munteanu, administratorul societãþii.
În fapt, Consiliul Judeþean Neamþ a oprit circulaþia pe pod a autovehiculelor care depãºesc sarcina maximã de 3,5 tone, indicîndu-le transportatorilor ruta ocolitoare, Costiºa - Frunzeni - Cîndeºti - Rediu - Ruseni, un ocol de circa 40 km pe un sens. Administratorul Munteanu a susþinut cã, pe aceastã rutã, drumul este foarte prost pe o porþiune de aproximativ 25 km, ceea ce face imposibil transportul cãlãtorilor. Conform programului judeþean de transport, Patru Plus Trans trebuie sã execute zilnic 35 de curse dus-întors pe rutele care trec prin Roznov, Piatra ªoimului, Cîndeºti, Rediu, Borleºti ºi Tazlãu. Pentru a le efectua pe ruta ocolitoare, care însumeazã aproximativ 84.000 km parcurºi suplimentar într-o lunã, societatea ar trebui sã achite în plus circa 800 milioane lei numai pentru carburant, nemaipunînd în calcul uzura mijloacelor de transport, salarizarea ºoferilor etc. Mai mult, ocolul, care nu poate fi încadrat în graficele de circulaþie, ar determina majorarea cu peste 110% a costului transportului.
„Avînd în vedere toate aceste aspecte, solicitãm o subvenþie care sã acopere cheltuielile suplimentare. Solicitãm, de asemenea, Consiliului Judeþean ca, împreunã cu Autoritatea Rutierã Românã, sã întocmeascã noi grafice, în baza cãrora sã putem circula ºi sã stopeze flagelul numit «piraterie» - menþionãm cã la ora actualã existã foarte multe autovehicule care circulã pe aceste trasee, care pleacã nestingherite de nimeni, la orele prevãzute în graficele noastre de circulaþie, fãcînd astfel nerentabile cursele de cãlãtori“, subliniazã administratorul Costel Munteanu.
Autoritãþile locale ºi judeþene care au primit aceastã adresã au luat în calcul toate variantele posibile. În final, solicitarea venitã din partea Patru Plus Trans a fost consideratã deplasatã.
„Am discutat acest subiect ºi cu domnul prefect, ºi cu domnii de la Autoritatea Rutierã Românã. Am ajuns la concluzia cã aceastã firmã nu are nimic de fãcut decît sã respecte caietul de sarcini. Este problema lor. Este chiar nesimþire - vorbesc de «piraterie» ºi cer bani de la noi! Oare ce s-ar fi întîmplat în cazul în care vechiul pod s-ar fi dãrîmat?! ªi nu este de competenþa noastrã sã stabilim cine, cînd sau cum face piraterie. Ce pot sã spun este cã am avut, împreunã cu domnul prefect, corespondenþã cu ministrul transporturilor, în urma cãreia a reieºit cã în urmãtoarele 60 de zile va fi organizatã o altã licitaþie pentru aceste trasee, ca sã poatã fi preluate de o firmã competentã“, a precizat Dan Vasile Constantin, preºedintele Consiliului Judeþean Neamþ.
Ce va fi rãmîne de vãzut, dar marii pierdanþi sînt cãlãtorii din localitãþile amintite. Cei mai mulþi sînt navetiºti, astfel cã, în ipoteza cã autobuzele nu vor mai circula pe ruta amintitã, ei sînt puºi în situaþia de a nu mai ajunge la serviciu în timp util. Sau vor trebui sã apeleze la alte mijloace de transport, chiar la „piraþi“, cu costuri pe mãsurã.
|