Cu jalba, la Primãria Bicaz
• peste 3.300 de bicãjeni au înaintat petitii la primãrie • doar cinci au primit rãspuns nefavorabil • Primãria Bicaz n-a dus lipsã în 2006 de petitii, sesizãri si reclamatii. Numãrul celor 3.396 de scrisori primite anul trecut din partea contribuabililor demonstreazã cã, în rîndul bicãjenilor, s-a instituit o stare de disciplinã în ce priveste obtinerea aprobãrilor oficiale, fie cã este vorba despre compartimentul Stare Civilã, cel al Taxelor si Impozitelor, al Urbanismului si Amenajarea Teritoriului (UAT), precum si al Asistentei Sociale, ori al Interesului Public. „ÃŽn 2006, la Primãria Bicaz s-au înregistrat 3.396 de petitii, din care 1.878 privind taxele si impozitele, 922 legate de asistenta socialã si 7 adresate conform Legii 544/2001, pentru obtinerea informatiilor de interes public“, se aratã în Raportul privind modul de solutionare a petitiilor pentru anul 2006, prezentat în sedinta de Consiliu Local din 28 februarie. Problema e cîte din noianul de „jalbe“ au fost rezolvate si cîte au rãmas în studiu pentru 2007. Din „spusele“ aceluiasi raport am retinut cã, din multitudinea de petitii înregistrate la Primãria Bicaz, doar un numãr de 38 au reprezentat petitii propriu-zise, însemnînd reclamatii si sesizãri pe anumite teme de interes civic. „Douã reclamatii au fost directionate cãtre Apa-Serv Piatra Neamt, fiind de competenta acestei societãti comerciale“, se aratã în raportul amintit. ÃŽn privinta solutionãrii jalbelor, situatia aratã cã 31 au primit rãspuns favorabil, 5 - nefavorabil, iar 2 au fost redirectionate spre alte resorturi din afara primãriei. Concluzia reiesitã din textul raportului întocmit de cãtre Primãria Bicaz si prezentat în Consiliul Local este cã, fatã de 2005, numãrul petitiilor a scãzut. „Credem cã acest lucru s-a datorat mãsurilor organizatorice luate, astfel încît drumul hîrtiilor sã fie scurtat si viteza de rezolvare sã creascã. Apoi, vreau sã subliniez si faptul cã salariatilor primãriei le-am cerut sã manifeste o deschidere mai mare cãtre cetãteni. Si totusi, pe ici, pe colo, mai existã unele sincope, în rezolvarea problemelor contribuabililor si a cetãtenilor în general. Dar sperãm ca, în timp, toate cerintele privind relatiile cu publicul sã se ridice la un înalt nivel, astfel încît sã atingã standardele europene“, a declarat Constantin Catrinoiu, primarul orasului Bicaz.
|