Servicii de calitate europeanã la Primãria Piatra Neamt
• institutia a primit certificatul pentru Implementarea Sistemului de Management al Calitãtii ISO 9001/2001, precum si un certificat IQ Net • „acest lucru atestã calitatea serviciilor oferite de Primãrie cetãtenilor“, a declarat primarul Gheorghe Stefan • „certificatele reprezintã un pasaport international, o dovadã în plus cã sistemul de management functioneazã la Primãria Piatra Neamt“, a adãugat Andrei Rîmniceanu, presedintele SRAC • Primãria Piatra Neamt asigurã servicii de calitate europeanã cetãtenilor. Acest fapt este certificat, începînd de ieri, si prin cele douã atestate obtinute de institutie din partea Societãtii Române pentru Asigurarea Calitãtii, ai cãrei reprezentanti au înmînat primarului Gheorghe Stefan cele douã certificate de atestare. „Am obtinut licenta pentru ISO 9001/2001, necesarã tuturor primãriilor odatã cu intrarea în Uniunea Europeanã. Aceastã licentã atestã calitatea serviciilor oferite de Primãria Piatra Neamt pentru cetãteni, în conformitate cu legislatia si standardele europene, dar si transparenta administratiei publice pietrene în raport cu celelalte institutii centrale si locale. Scopul certificãrii ISO este stabilirea unui mod organizat de desfãsurare a activitãtilor din Primãria Piatra Neamt, bazat pe interactiunile între activitãti, dar si, cel mai important, îmbunãtãtirea relatiei dintre administratia publicã localã si cetãtenii municipiului Piatra Neamt“, a declarat primarul Gheorghe Stefan. „Dorim sã punctãm momentul plãcut de a înmîna certificatul de atestare a calitãtii serviciilor oferite de Primãria Piatra Neamt. Societatea Românã pentru Asigurarea Calitãtii este o organizatie non-profit, lider pe piatã în materie de certificãri. SRAC face parte din reteaua IQ Net, cea mai mare retea din lume a organismelor de certificare. ÃŽn aceastã situatie, certificatul SRAC si IQ Net oferite Primãriei Piatra Neamt reprezintã un pasaport international, o dovadã în plus cã sistemul de management de la Primãria Piatra Neamt functioneazã, cã se fac eforturi pentru îmbunãtãtirea continuã a serviciilor si cresterea gradului de satisfactie a clientilor“, a adãugat Andrei Rîmniceanu, reprezentantul presedintelui SRAC si, totodatã, unul din cei care au auditat Primãria pietreanã în etapele procesului de certificare ISO. Andrei Rîmniceanu a lansat consilierilor locali prezenti provocarea de a urma exemplul colegilor de la Baia Mare, care au obtinut atestarea ISO de calitate a activitãtii comisiilor de specialitate ale legislativului local.
Angajatii Primãriei, pusi la învãtat
Primãria Piatra Neamt a început demersurile pentru atestarea calitãtii serviciilor încã de acum doi ani. În acest sens, s-a îmbunãtãtit calitatea comunicãrii cu cetãtenii, contactul cu publicul avînd loc în spatii amenajate special, cetãtenii au avut la dispozitie toate informatiile necesare pentru rezolvarea legalã a diverselor probleme, s-au mediatizat numerele de telefon speciale pentru asigurarea accesului cetãtenilor la informatiile de interes public. De asemenea, directiile de specialitate ale institutiei au acordat consultantã de specialitate, au fost puse la treabã toate directiile si serviciile, iar activitatea lor a fost monitorizatã periodic, s-au organizat evenimente care au promovat imaginea primarului si a institutiei, au fost instruiti angajatii Primãriei (cursuri de englezã pentru specialisti din administratia publicã, organizarea si conducerea contabilitãtii institutiilor publice, managementul proiectelor, fonduri structurale de la teorie la practicã, forumuri zonale, managementul imaginii unei organizatii publice, managementul financiar al proiectelor, managementul situatiilor de urgentã etc). În perioada 6-8 decembrie 2006, Primãria Piatra Neamt a fost auditatã de trei inspectori SRAC, care au verificat modul în care structurile administratiei pietrene îndeplinesc standardele de calitate cerute de normele internationale si au recomandat Primãria Piatra Neamt pentru certificarea sistemului de management al calitãtii în domeniul activitãtii de dezvoltare si administrare publicã localã. Odatã cu primirea certificatului de management al calitãtii, se trece la pasii urmãtori: Primãria va fi monitorizatã de SRAC dupã sase luni, un an si la doi ani de la obtinerea certificatului, pentru constatarea îndeplinirii cerintelor de calitate. Certificatul primit ieri va fi reînnoit peste trei ani.
|