Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2007
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 6 Octombrie 2007
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Fost sef de sectie la „ArcelorMittal“, judecat pentru omor din culpă

• Ion Iordan, seful Sectiei FMT, din fabrica de tevi, a fost trimis în judecată pentru că a cauzat moartea sotiei într-un accident de circulatie • tragedia s-a petrecut din cauza neacordării de prioritate, la intersectia E85 cu „drumul fabricii“ • soferul Daciei Logan care a lovit din lateral masina lui Ion Iordan nu a avut nici o vină, în ciuda vitezei cam mari •

Ion Iordan, în vîrstă de 43 ani, din Cordun, fost sef al Sectiei FMT de la „ArcelorMittal“ Roman, va trebui să compară în fata completului de judecată, pe 25 octombrie, pentru acuzatia de ucidere din culpă, în urma unui grav accident de circulatie, petrecut iarna trecută. Tragedia, soldată cu un mort si doi răniti, s-a produs în dimineata de 6 decembrie 2006, în jurul orei 6.15, cînd bărbatul se deplasa la serviciu, pe E85, cu autoturismul proprietate personală, Dacia 1310, înmatriculat NT 03 SLF. Împreună cu el se mai aflau, pe scaunul din dreapta, sotia, Camelia Iordan, economist la aceeasi întreprindere, iar pe bancheta din spate - Constantin Ciumasu, maistru la Serviciul CTC. Autoturismul se deplasa pe directia Roman-Iasi si, la intersectia soselei E85 cu drumul lateral care duce spre uzină, înainte de a vira la stînga, Ion Iordan a oprit pe banda de lîngă axul drumului, pentru a acorda prioritate autovehiculelor care circulau din sens invers. Potrivit rechizitoriului întocmit de procurori, după ce a lăsat să treacă două sau trei masini, acesta a efectuat virajul fără să observe că, dinspre Iasi, se apropia o altă masină, vizibilitatea fiind redusă din cauza întunericului si a cetii. Autoturismul în care se aflau cei trei a fost lovit de Dacia Logan înmatriculată B 22 LKR, condusă de ieseanul Cătălin Ababei, care nu a mai putut evita impactul, desi a observat la circa 50 de metri masina lui Ion Iordan si a frînat. Ca urmare a coliziunii, Camelia Iordan a decedat pe loc, iar Constantin Ciumasu a suferit leziuni pentru vindecarea cărora a avut nevoie de 30-35 de zile. De asemenea, si Ada Bors, pasager în Dacia Logan, a suferit leziuni care au necesitat 7-9 zile de îngrijiri medicale. Din raportul de expertiză a rezultat că, în momentul accidentului, autoturismul condus de Cătălin Ababei avea viteza de 92 de kilometri pe oră si că acesta ar fi putut evita impactul dacă ar fi circulat cu 63 kilometri pe oră, însă valoarea nu era impusă de conditiile de trafic. Pe de altă parte, cu sigurantă, Ion Iordan ar fi putut evita producerea nenorocirii dacă s-ar fi asigurat corespunzător înainte de efectua virajul la stînga. La testarea alcoolscopică s-a observat că nici unul dintre cei doi conducători auto nu se afla sub influenta băuturilor alcoolice. Ion Iordan a fost cercetat în acest dosar si pentru infractiunea de vătămare corporală din culpă, însă Constantin Ciumasu nu a depus o plîngere, iar Ada Bors nu a necesitat mai mult de 10 zile de spitalizare, asa că s-a dispus neînceperea urmăririi penale pentru acest capăt de acuzare.

Anchetatorii au cerut informatii de la Statia Meteorologică Roman

La rîndul său, si Cătălin Ababei a fost cercetat pentru ucidere din culpă, dar nu a fost trimis în judecată, deoarece procurorii au considerat că vina îi apartine lui Ion Iordan, care nu s-a asigurat cînd a virat. Aceasta cu toate că soferul Loganului circula cu o viteză mai mare cu 12 kilometri pe oră decît cea legală, care este de 80 de kilometri pe oră, întrucît era începător. Numai dacă vizibilitatea ar fi fost redusă la sub 100 de metri, conform legii, tînărul de 22 de ani ar fi trebuit să circule cu 50 kilometri pe oră. De altfel, Statia Meteorologică Roman, situată chiar vizavi de locul în care s-a produs tragedia, a comunicat, în cursul cercetărilor, că, în dimineata respectivă, în acel moment fatidic, vizibilitatea era undeva între 50 si 200 de metri. În cauză a efectuat cercetări si Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamt, deoarece accidentul de circulatie întrunea si conditiile unui accident de muncă, conform Legii 319/2006, dar s-a constatat că nu au fost încălcate norme de protectie a muncii care să atragă răspunderea penală. Ion Iordan este inginer la Arcelor Mittal Roman, are un copil minor si nu are antecedente penale.

Articol afisat de 1465 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Valeriu MUSAT)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective