Fost sef de sectie la „ArcelorMittal“, judecat pentru omor din culpã
• Ion Iordan, seful Sectiei FMT, din fabrica de tevi, a fost trimis în judecatã pentru cã a cauzat moartea sotiei într-un accident de circulatie • tragedia s-a petrecut din cauza neacordãrii de prioritate, la intersectia E85 cu „drumul fabricii“ • soferul Daciei Logan care a lovit din lateral masina lui Ion Iordan nu a avut nici o vinã, în ciuda vitezei cam mari • Ion Iordan, în vîrstã de 43 ani, din Cordun, fost sef al Sectiei FMT de la „ArcelorMittal“ Roman, va trebui sã comparã în fata completului de judecatã, pe 25 octombrie, pentru acuzatia de ucidere din culpã, în urma unui grav accident de circulatie, petrecut iarna trecutã. Tragedia, soldatã cu un mort si doi rãniti, s-a produs în dimineata de 6 decembrie 2006, în jurul orei 6.15, cînd bãrbatul se deplasa la serviciu, pe E85, cu autoturismul proprietate personalã, Dacia 1310, înmatriculat NT 03 SLF. ÃŽmpreunã cu el se mai aflau, pe scaunul din dreapta, sotia, Camelia Iordan, economist la aceeasi întreprindere, iar pe bancheta din spate - Constantin Ciumasu, maistru la Serviciul CTC. Autoturismul se deplasa pe directia Roman-Iasi si, la intersectia soselei E85 cu drumul lateral care duce spre uzinã, înainte de a vira la stînga, Ion Iordan a oprit pe banda de lîngã axul drumului, pentru a acorda prioritate autovehiculelor care circulau din sens invers. Potrivit rechizitoriului întocmit de procurori, dupã ce a lãsat sã treacã douã sau trei masini, acesta a efectuat virajul fãrã sã observe cã, dinspre Iasi, se apropia o altã masinã, vizibilitatea fiind redusã din cauza întunericului si a cetii. Autoturismul în care se aflau cei trei a fost lovit de Dacia Logan înmatriculatã B 22 LKR, condusã de ieseanul Cãtãlin Ababei, care nu a mai putut evita impactul, desi a observat la circa 50 de metri masina lui Ion Iordan si a frînat. Ca urmare a coliziunii, Camelia Iordan a decedat pe loc, iar Constantin Ciumasu a suferit leziuni pentru vindecarea cãrora a avut nevoie de 30-35 de zile. De asemenea, si Ada Bors, pasager în Dacia Logan, a suferit leziuni care au necesitat 7-9 zile de îngrijiri medicale. Din raportul de expertizã a rezultat cã, în momentul accidentului, autoturismul condus de Cãtãlin Ababei avea viteza de 92 de kilometri pe orã si cã acesta ar fi putut evita impactul dacã ar fi circulat cu 63 kilometri pe orã, însã valoarea nu era impusã de conditiile de trafic. Pe de altã parte, cu sigurantã, Ion Iordan ar fi putut evita producerea nenorocirii dacã s-ar fi asigurat corespunzãtor înainte de efectua virajul la stînga. La testarea alcoolscopicã s-a observat cã nici unul dintre cei doi conducãtori auto nu se afla sub influenta bãuturilor alcoolice. Ion Iordan a fost cercetat în acest dosar si pentru infractiunea de vãtãmare corporalã din culpã, însã Constantin Ciumasu nu a depus o plîngere, iar Ada Bors nu a necesitat mai mult de 10 zile de spitalizare, asa cã s-a dispus neînceperea urmãririi penale pentru acest capãt de acuzare.
Anchetatorii au cerut informatii de la Statia Meteorologicã Roman
La rîndul sãu, si Cãtãlin Ababei a fost cercetat pentru ucidere din culpã, dar nu a fost trimis în judecatã, deoarece procurorii au considerat cã vina îi apartine lui Ion Iordan, care nu s-a asigurat cînd a virat. Aceasta cu toate cã soferul Loganului circula cu o vitezã mai mare cu 12 kilometri pe orã decît cea legalã, care este de 80 de kilometri pe orã, întrucît era începãtor. Numai dacã vizibilitatea ar fi fost redusã la sub 100 de metri, conform legii, tînãrul de 22 de ani ar fi trebuit sã circule cu 50 kilometri pe orã. De altfel, Statia Meteorologicã Roman, situatã chiar vizavi de locul în care s-a produs tragedia, a comunicat, în cursul cercetãrilor, cã, în dimineata respectivã, în acel moment fatidic, vizibilitatea era undeva între 50 si 200 de metri. În cauzã a efectuat cercetãri si Inspectoratul Teritorial de Muncã Neamt, deoarece accidentul de circulatie întrunea si conditiile unui accident de muncã, conform Legii 319/2006, dar s-a constatat cã nu au fost încãlcate norme de protectie a muncii care sã atragã rãspunderea penalã. Ion Iordan este inginer la Arcelor Mittal Roman, are un copil minor si nu are antecedente penale.
|