Rutele ocolitoare saltã preturile la terenuri
• mai multi investitori doresc sã afle traseul urmat de ruta ocolitoare ce va elimina traficul greu din cartierul romascan Nicolae Bãlcescu • în acest moment, preturile în zonã sînt sub un euro pe metru pãtrat, dar ele vor creste cînd terenurile vor fi incluse în intravilan si vor deveni construibile • Autoritãtile locale au creionat, împreunã cu reprezentatii Companiei Nationale de Drumuri si Poduri, proiectul care vizeazã construirea în zona Roman a douã rute ocolitoare menite sã fluidizeze traficul în municipiu si sã preia din traficul greu din zonã cãtre orasele principale ale regiunii. Intentia administratiei de a elimina traficul greu din zona Bogdan Dragos a dus la o crestere a interesului investitorilor privati de a achizitiona terenuri în zona pe care se presupune cã o va traversa ruta ocolitoare. Interesul este cu atît mai mare cu cît terenurile în cauzã sînt, în principal, agricole, pentru care metru pãtrat se vinde sub un euro. Imediat dupã realizarea rutei ocolitoare, terenurile vor trece în intravilanul municipiului, astfel încît pretul de vînzare al acestora va creste semnificativ, lucru la care se adaugã si faptul cã pe aceste suprafete se vor putea ridica si constructii. ÃŽn acest moment, specialistii în imobiliare sustin cã tariful pentru achizitionarea suprafetelor este mic si poate reprezenta un avantaj pentru cei care investesc în zonã. Totusi, reprezentantii administratiei publice locale spun cã nu au stabilit clar un traseu clar pentru ruta ocolitoare, existînd mai multe variante. „Am indentificat mai multe posibilitãti pentru a realiza ruta ocolitoare care ar ocoli zona cartierului Nicolae Bãlcescu si care ar trebui sã dirijeze traficul de la intrarea în Roman, de la Podul Gîdinti, înspre soseaua spre Lutca si mai departe în E85. Avem mai multe variante. ÃŽn zonele despre care vorbim, Primãria nu detine terenuri, toate apartinînd persoanelor particulare“, a declarat viceprimarul Constantin Ghica. Nevoia unei rute ocolitoare în zona cartierului Bãlcescu vine în urma solicitãrilor cetãtenilor, care s-au arãtat nemultumiti de faptul cã traficul greu le afecteazã locuintele. Nu este de omis nici faptul cã ruta ce ar trebui sã plece dinainte de Horia si sã iasã în zona intersectiei dintre E 85 si Tãmãseni a fost aprobatã în urmã cu doi ani, însã nu a fost realizatã, nefiind alocati banii. Astfel, goana investitorilor dupã terenurile din zonã nu a avut efectul scontat, iar investitia poate fi speculatã doar pe termen lung.
|