CARNAGIU
• doi angajaþi ai Transgaz au murit, lîngã Timiºeºti, dupã ce maºina de serviciu a fost spulberatã de un tren • Dacia papuc a fost tîrîtã 500 de metri de la locul impactului • circulaþia CFR în zonã a fost opritã mai bine de patru ore • victimele erau cãsãtorite ºi aveau copii • Doi bãrbaþi, cu vîrste de 48, respectiv 55 ani, angajaþi ai SC Transgaz, au avut parte, joi, 17 noiembrie, la ora 10.50, de o moarte extrem de violentã, în urma unui accident petrecut la o trecere la nivel de cale feratã din apropiere de Timiºeºti. Cauza tragediei a constituit-o o banalã „ignoranþã“, din partea lui Benone Hîncu, în vîrstã de 55 de ani, din Bacãu, care a crezut cã are timp sã treacã peste ºine înaintea unei locomotive care se apropia. Bãrbatul conducea maºina de serviciu, autoturismul mixt Dacia 1309, carosat, înmatriculat SB 23 TEG, fiind însoþit, pe bancheta din dreapta, de ºeful sãu, inginerul Alexandru Leru, în vîrstã de 48 de ani. Persoanele care au asistat, îngrozite, la întreaga scenã, au povestit cã „papucul“ a venit cu vitezã destul de mare spre trecerea la nivel, unde era amplasat indicatorul „Oprire“ ºi semnalizarea „Trecere la nivel cu calea feratã, fãrã bariere“. „Dupã cum se deplasa maºina, ºoferul nu dãdea semne cã ar vrea sã opreascã, deºi vãzuse trenul. Probabil, cel de la volan a crezut cã are timp sã treacã, deºi locomotiva dãdea semnale sonore. Din cîte se pare, în ultima clipã, ºoferul s-a rãzgîndit ºi a frînat violent, dar oprindu-se pe ºine ºi fiind lovit din plin. Probabil, dacã ar fi accelerat în continuare, ar fi trecut“, a spus un martor al groaznicului impact. Garnitura de tren, de cîteva sute de tone, a lovit, cu tampoanele ºi cîrligul de remorcare ale locomotivei, din plin, partea lateral-stînga a autoturismului. Mecanicul a început sã frîneze, dar inerþia cauzatã de viteza de aproape 70 de kilometri la orã a fãcut ca locomotiva sã mai parcurgã, tîrînd Dacia, încã aproximativ 500 de metri. Distanþa de la trecerea la nivel pînã la locul opririi pãrea un cîmp de luptã. Aproape din metru în metru, pe terasament ºi în lateral, puteau fi vãzute fragmente din ceea ce a fost odatã un autoturism: faruri, bucãþi de tablã, piese de motor ºi caroserie, cioburi. La 50 de metri înainte de a se opri, autoutilitara a rãmas fãrã cupola benei, din fibrã de sticlã. Bena Daciei era prevãzutã cu banchete, fapt care i-a fãcut pe cei de faþã sã se cutremure, la gîndul cã acolo ar fi putut fi cãraþi oameni. „Trenul circula cu o vitezã de aproximativ 70 de kilometri la orã, iar impactul a fost deosebit de puternic. Maºina a fost lovitã ºi tîrîtã cîteva sute de metri, ajungînd un morman de fiare. Cînd ne-am dat jos sã vedem ce s-a întîmplat, am constatat faptul cã ambii pasageri, de pe locurile din faþã, erau decedaþi“, a declarat unul dintre controlorii trenului personal Tîrgu Neamþ-Paºcani.
Ore de groazã
Acþiunea de eliberare a perimetrului liniei, în urma accidentului, soldat ºi cu pagube de sute de milioane de lei a fost foarte grea. ÃŽntrucît calea feratã este, în acea zonã, pe o culme de dîmb, autospeciala de descarcerare a Inspectoratului pentru Situaþii de Urgenþã Neamþ nu a putut ajunge. Militarii au trebuit sã îºi care de la ºosea echipamentele, iar apoi sã aºtepte, preþ de cîteva zeci de minute bune, sosirea unei locomotive de la Paºcani. Aceasta a smuls, efectiv, maºina lipitã de tampoanele ºi plugul celeilalte locomotive (care avea ºi ea avarii serioase, dar a rãmas pe linie), dupã care cei de faþã au putut scoate, cu eforturi însemnate, maºina de pe ºine. ÃŽnãuntru erau, încã, trupurile sfîrtecate, prinse între fiarele contorsionate. „Am aproape 70 de ani ºi de cînd mã ºtiu nu am vãzut aºa ceva. Este oribil ce s-a întîmplat. Nu voi uita uºor acest incident, mai ales faptul cã a trebuit sã stãm ºi în tren, în frig, în cîmp, mai bine de 4 ore“, a spus unul dintre pasagerii trenului. ÃŽn cele din urmã, dupã ce garnitura a plecat, tractatã, spre Paºcani, au intrat în acþiune pompierii. Aceºtia au tãiat caroseria, scoþînd cadavrele, ce au fost transportate la morga Spitalului Tîrgu Neamþ. Din Dacia „papuc“ a mai rãmas doar un amestec diform de fiare, fãrã portiere, capotã, pãrþi din motor, stîlpi ºi cupolã. Organele abilitate au declanºat cercetãri, cazul fiind catalogat drept accident de muncã, întrucît victimele erau în timpul programului, cu maºina de serviciu. Ancheta va fi coordonatã, în continuare, de un procuror. Colegii celor doi angajaþi ai Transgaz, sosiþi în scurt timp la faþa locului, se aflau ºi în stare de ºoc. Dupã ce au ajutat la deblocarea cãii ferate ºi scoaterea maºinii în afara acostamentului, aceºtia au contactat familiile victimelor, ambii defuncþi fiind cãsãtoriþi ºi avînd copii. „Amîndoi colegii noºtri se aflau în timpul programului, aceºtia deplasîndu-se spre staþia Tupilaþi pentru a face o serie de mãsurãtori. Cine ºtie ce o fi crezut cel de la volan de nu a oprit... Regretãm tragedia ºi sîntem alãturi de familiile îndoliate“, au spus angajaþii Transgaz.
|