Podul de pontoane funcþioneazã dupã cum curge Bistriþa
• vicepreºedintele Badea criticã Hidroelectrica • reprezentanþii firmei susþin cã uzinarea apei se face conform deciziilor Dispecerului Energetic Naþional • Deºi problema accesului peste Bistriþa, la Roznov, pãrea sã fi fost rezolvatã prin amplasarea podului plutitor de pontoane, se pare cã situaþia este mai dificilã. Montat marþea trecutã, în ziua urmãtoare, podul de pontoane a fost închis circulaþiei. Hotãrîrea a cauzat nemulþumiri mai ales în rîndul ºoferilor, care au sperat cã au scãpat de grija ocolirii pe la Frunzeni, pe o distanþã de circa 40 de km, pentru a ajunge în satele din zonã.
Cum debitul Bistriþei crescuse datoritã uzinãrilor, au fost înregistrate fluctuaþii de debit ºi a fost necesarã o adîncire a albiei, pentru amplasarea de noi pontoane. „Preºedintele Vlad Marcoci a vorbit cu adjunctul ministrului Economiei ºi Comerþului, ca sã ne punem de acord cu ce se întîmplã pe Bistriþa ÃŽn trei zile, podul de pontoane a fost închis de douã ori. Maºinile mari oricum nu circulau, dar se creeazã nemulþumiri din partea populaþiei ºi acestea se sparg tot în capul nostru. Cei de la Hidroelectrica uzineazã cînd vor ºi au inundat de douã ori podul de pontoane. Sînt 40.000 de oameni care suferã cînd nu se poate circula. ÃŽn alte vremuri, atitudinea Hidroelectrica s-ar fi numit sabotaj. Podul de pontoane nu se poate prelungi, ori scurta de cîte ori Hidroelectrica vrea sã uzineze apa. Existã un protocol pe care ei nu îl respectã ºi, atunci, am zis sã facem diligenþe la cel mai înalt nivel, pentru a nu se mai repeta situaþia. Cînd am zis cã am rezolvat problema de la Roznov, ne trezim cã avem surprize din nou, ºi iar apare starea de tensiune, apar nemulþumirile oamenilor ºi toate acestea din cauza Hidroelectrica“, a declarat vicepreºedintele Consiliului Judeþean, Dumitru Badea.
Daniela Comãnescu, inginer ºef în cadrul Hidroelectrica, sucursala Bistriþa, a precizat cã uzinãrile se fac în funcþie de deciziile Dispecerului Energetic Naþional. „Planul de exploatare se stabileºte cu 24 de ore înainte, de la o zi la alta. Noi sîntem la dispoziþia Dispecerului Energetic Naþional. Din punctul nostru de vedere, 80% din protocolul existent este respectat, dar existã unele situaþii cînd trebuie sã facem abstracþie de el. Depinde de volumul util de apã acumulat. Cînd am stabilit cã uzinãm, am anunþat toate instituþiile implicate“, a declarat inginer ºef Daniela Comãnescu.
La Roznov, a fost montat un pod plutitor de tip PR 71 (pod românesc de fabricaþie 1971). El nu permite circulaþia unor vehicule cu greutãþi mai mari de 3,5 tone, iar traversarea se poate face pe un singur fir. Lãþimea sa este de doar 4,2 metri. Maºinile de mare tonaj vor trebui sã facã, în continuare, ocolul de 40 de kilometri, prin localitatea Frunzeni. Pe întreaga perioadã în care va fi utilizat, podul de pontoane de la Roznov va fi supravegheat de militarii profesioniºti care s-au ocupat de montarea sa, de la UM 01294 din Brãila. Din cei 48 cîþi au venit iniþial, în zonã au mai rãmas 18.
Pontoanele au fost aduse cu 29 de camioane militare, fiecare transportînd cîte douã. Podul provizoriu de la Roznov costã circa douã miliarde de lei, banii fiind achitaþi din vistieria Consiliului Judeþean. Nu înseamnã foarte mult, gîndindu-ne la siguranþa ºi confortul oamenilor din zonã, însã aceastã nouã sumã se adaugã la alte multe miliarde de lei care s-au dus „pe apa Bistriþei“, odatã cu varianta de pod care, fiind subdimensionatã, a fost luatã de viiturile din acest an.
|