Nemþenii, înºelaþi de E.ON ?
• zeci de nemþeni, nemulþumiþi de modul în care se desfãºoarã relaþia contractualã dintre ei ºi E.ON au fãcut reclamaþii la OJPC Neamþ • cei mai mulþi dintre nemulþumiþi sînt convinºi cã au plãtit de douã ori aceeaºi cantitate de energie facturatã • distribuitorul de energie electricã susþine cã a schimbat modul de tarifare • Numeroºi nemþeni sînt nemulþumiþi în ceea ce priveºte modalitatea de facturare a energiei electrice consumate, precum ºi de felul în care decurge relaþia contractualã dintre ei, în calitate de consumatori, ºi societatea E.ON Moldova. Drept dovadã, inspectorii Oficiului Judeþean pentru Protecþia Consumatorilor Neamþ au primit, de la începutul anului, pînã acum, zeci de reclamaþii de la abonaþi ai societãþii distribuitoare de energie electricã. Aceºtia susþin cã au fost înºelaþi, în perioada noiembrie 2005-mai 2006, fiindu-le facturat de douã ori acelaºi consum, adicã acelaºi numãr de kilowaþi. Reclamaþii la OJPC fac ºi nemþenii care nu înþeleg desfãºurãtorul de pe factura emisã de E.ON.
În consecinþã, inspectorii acestei instituþii au mers la sediul E.ON Neamþ, pentru a efectua o analizã a modului de facturare a energiei electrice, precum ºi pentru explicarea pe puncte a calculelor de pe facturã. Aceºtia au mai avut în vedere ºi depistarea greºelilor de facturare, pentru ca, acolo unde ar fi fost cazul, sã fie restituitã consumatorului suma plãtitã în plus faþã de tariful perceput de E.ON Moldova.
Conform unor decizii luate la nivelul Companiei E.ON Moldova, începînd cu data de 1 noiembrie 2005 pot plãti la tarif social energia consumatã numai persoanele care au un venit net lunar mai mic decît salariul brut pe economie. Nemþenii care au avut contract cu E.ON la tarif social ar fi trebuit ca, pînã la data de 30 aprilie 2006, sã prezinte do-cumentele necesare pentru a rãmîne la acest tip de contract. Începînd cu 31 mai 2006, s-a trecut (pentru toþi consumatorii care au prezentat actele necesare) de la tariful social la cel standard cu abonament, recalculat de la data de 1 noiembrie 2005. Cu factura de regularizare la 6 luni s-a achitat energia consumatã la tarif social. Prin a doua facturã, s-a calculat diferenþa de preþ (pentru aceeaºi perioadã) de la tarif social la tarif standard cu abonament, rezultînd diferenþa de platã.
Pentru a clarifica situaþia, dacã sînt consumatori beneficiari ai tarifului social, ei trebuie sã se prezinte la E.ON Moldova Piatra Neamt, cu documentele necesare (ade-verinþã de venit lunar, copie dupã documentul de proprietate, copie dupã buletin/ carte de identitate).
În primele ºapte luni ale anului, la OJPC Neamþ au fost înregistrate 295 de sesizãri ºi reclamaþii din partea nemþenilor nemulþumiþi de calitatea diverselor produse. Cele mai multe dintre acestea, mai exact 127, vizau prestãrile de servicii. Alþi 113 dintre reclamanþi acuzau calitatea produselor alimentare, iar 55 se plîngeau de calitatea celor nealimentare. Din 295 de reclamaþii înregistrate, au fost cercetate 279, din care 177 au fost considerate întemeiate, iar 83 fãrã fundament. 19 reclamaþii nu au putut fi soluþionate, deoarece au lipsit elementele necesare cercetãrii.
|