Nemultumiti de facturile de regularizare ale E.On
Facturile de regularizare eliberate de E.On Moldova īi nemultumesc pe foarte multi dintre abonati. Acestia s-au plīns ca, īn momentul īn care au citit īnstiintarile de plata a energiei consumate, au ramas socati de sumele mari. „Stiam ca, īn aceasta luna, trebuie sa primesc si sa achit factura la curent, cea de regularizare. Dupa calculele mele, vorbesc de cele mai pesimiste, nu ar fi trebuit sa am de plata mai mult de un milion lei. Am umflat la maximum cifrele probabile si tot nu am ajuns la suma mentionata. Dupa ce am gasit hīrtia fiscala īn cutia postala, nu mi-a venit sa cred cīnd am citit ca sīnt dator cu aproape doua milioane lei, dublu fata de estimarile mele. Nu mai īnteleg nimic. Am auzit vorbindu-se prin vecini ca si ei au patit ceva asemanator, dar nu am crezut ca va fi posibil si la mine. De ani buni, nu am depasit consumul social, deoarece nu am nici un aparat care sa «manīnce» foarte multi kilowati. Īn plus, majoritatea timpului sīnt plecat din locuinta si nu mai are cine sa foloseasca energia electrica“, a declarat Ionut A., din Horia. Acesta a mai spus ca a īncercat sa solicite informatii privind datele din factura si modul cum au fost calculate, dar nu a gasit nici o īntelegere pe plan local. Pīna la urma, a aflat de posibilitatea verificarii consumului la numarul de telefon 939, loc unde a primit toate explicatiile cerute. Totusi, a ramas nemultumit de suma pe care o considera exagerata si de faptul ca angajatii de la E.On nu se preocupa sa le explice abonatilor, pe īntelesul lor, de unde apar milioanele la plata. Īn acest caz, factura a fost īncarcata deoarece abonatul mentionat nu si-a ales cel mai bine modul de facturare, netinīnd cont de consumul lunar. Īn plus, facturile ce se platesc la doua luni au fost estimate la un cost mai mic decīt cel real, astfel ca, la regularizare, diferentele s-au acumulat. Operatorii Serviciului Telefonic 939 au declarat ca, pentru a nu mai aparea probleme, toti consumatorii care au necazuri de fiecare data cīnd vin regularizarile ar trebui sa īsi schimbe conventia de consum. Acest lucru se face la Centrul de Relatii cu Clientii, iar, prin declararea unui numar de kilovati cīt mai apropiat de cel real, ei nu vor mai plati foarte mult dupa citirea contorilor. Mai exista si cazuri īn care abonatii au fost īncarcati la facturi nejustificat, fara nici o baza, dar, dupa ce acestia au reclamat la OPC, au primit banii īnapoi. Īn legatura cu problema legata de intrarea īn posesia facturilor la mai bine de o luna de la data la care au fost emise, E.On nu īsi asuma nici o vina. Actele sīnt trimise prin posta, iar angajatii societatii furnizoare stiu ca exista astfel de situatii, mai ales īn mediul rural. Totusi, daca se depaseste data limita prevazuta pentru achitare, clientii vor plati penalizari, conform contractelor īncheiate.
|