Fuziunea dintre Troleibuzul si Transurban, o solutie ciudatã si costisitoare
La Consiliul Local Piatra Neamt s-a decis demararea unui proiect de fuziune dintre societatea de transport local Transurban si societatea de transport judetean Troleibuzul. Ratiunea unei astfel de actiuni rãmîne ascunsã, ca multe alte actiuni ale autoritãtii locale, care ne-a cam obisnuit sã ne punã în fata faptului împlinit. Avînd în vedere legile existente în materie, fuziunea respectivã se poate asimila cu încrucisarea unui cal si a unui mãgar, al cãrei rezultat poate fi ceva incert, de categoria catîrului. Sã nu mai punem la socotealã si observatia, destul de pertinentã a consilierului Adriean Chirilã, cã solutia fuzionãrii este si costisitoare pe deasupra, aruncînd cu banii în vînt pentru niste expertize realizate aiurea de experti specializati în fuziuni de gogoserii.
De ce se alege calea fuziunii, care nu duce nicãieri, si nu se aplicã legile exitente, în vigoare, este o problemã care dovedeste, încã o datã, lipsa de expertizã si amatorismul din administratia localã.
În martie 2007, intrã în vigoare Legea serviciilor comunitare de utilitãti publice, promulgatã deja.
Pentru unificarea serviciului de transport local cu cel de transport judetean, singura solutie, conform acestei legi, este crearea unei asociatii de dezvoltare comunitarã între Consiliul Municipal si Consiliul Judetean (în care pot intra si alte consilii interesate). Aceastã asociatie poate avea ca obiect de activitate transportul public de persoane, societatea de transport nou creatã, ca rezultat al asocierii, si nu al fuziunii, avînd o identitate, de data aceasta certã. Realizînd aceastã asociatie de dezvoltare comunitarã, mai rezolvãm si problema apropierii de „standardele europene“, de care se discutã atîta. Cert este cã, înainte de aventura cu fuziunea, trebuie realizatã o dezbatere cu niscaiva specialisti în domeniu si aceasta ar trebui sã fie regula, nu exceptia, în cadrul Consiliului Local Piatra Neamt.
|