Liber la traficul greu pe podul de la Tupilati
Restrictiile de circulatie pe podul de la Tupilati se vor ridica începînd de astãzi, 18 ianuarie. Lucrãrile de reabilitare au fost încheiate în a doua parte a lunii decembrie 2006, dar betonul turnat a avut nevoie de cîteva sãptãmîni pentru a se întãri, astfel cã, începînd de astãzi, pe podul de la Tupilati se poate circula fãrã probleme. Sorin Brumã, directorul societãtii Drupo Neamt, cea care a efectuat lucrãrile de reparatii, a declarat cã a fost nevoie sã se intervinã la pilele unu si patru ale podului, întrucît apa a sãpat la baza acestora, producîndu-le fisuri si chiar deplasîndu-le usor. „Pilele unu si patru au fost afectate de viituri. S-a discutat si despre faptul cã din zonã se exploateazã balast si acesta s-ar fi luat irational. A fost nevoie sã consolidãm cele douã pile, am fixat si gabioane în jurul lor si am turnat cãmãsi de beton. Cheltuielile cu aceste lucrãri au ajuns la circa sapte miliarde de lei“, a declarat Sorin Brumã, directorul societãtii Drupo Neamt.
Fondurile pentru consolidarea podului de la Tupilati au fost suportate din bugetul Consiliului Judetean Neamt. Ultimele betoane au fost turnate pe data de 18 decembrie, la pila patru, si pînã astãzi a fost perioada în care acest material de structurã a fost lãsat „sã lucreze“. ÃŽncepînd cu 18 ianuarie, masinile de mare tonaj pot ajunge de pe un mal pe altul al rîului Moldova fãrã sã mai fie nevoie sã facã un ocol de 38-40 de kilometri prin orasul Tîrgu Neamt, ori prin municipiul Roman. Rãmîne de vãzut care va fi atitudinea Consiliului Judetean Neamt, în calitate de administrator al acestui pod, dacã nu va impune, totusi, o limitare a tonajului. Asta în conditiile în care obiectivul este permanent traversat de autovehicule încãrcate cu pietris, întrucît în zonã functioneazã mai multe balastiere. Lucrãrile de reabilitare a podului de peste rîul Moldova au durat circa un an de zile, dar nu a fost închis circulatiei pietonale.
|