Transportul public de cãlãtori, din nou în atenþia legislativului local
Noul regulament de transport public de cãlãtori va reintra, la mijlocul acestei sãptãmîni, în atenþia legislativului local. Specialiºtii Compartimentului Transporturi au operat o serie de modificãri datorate unor probleme care au apãrut pe parcurs, dupã adjudecarea traseelor microbuzelor, mijloacelor Transurban ºi celor ale societãþii judeþene Troleibuzul. Între aspectele sesizate de cãtre specialiºtii Primãriei Piatra Neamþ s-au numãrat refuzul unor operatori de transport de a semna contractul de concesiune a traseelor, în termenul legal de 30 de zile, dar ºi altele, cum ar fi: strãzile prea strîmte ºi aglomerarea provocatã de maºinile lãsate pe margini, în lipsa locurilor de parcare, numãrul prea mic de mijloace de transport, comparativ cu numãrul cãlãtorilor. A fost propusã desfiinþarea unor trasee, cu preluarea acestora de cãtre alþi operatori de transport care circulã pe trasee apropiate, schimbarea unor staþii intermediare, a capetelor de linii. Recent, reprezentanþii Transurban au criticat modul în care firmele prestatoare de servicii cu microbuzele respectã programul de transport, susþinînd cã lasã mijloacele de transport ale societãþii de interes local fãrã cãlãtori.
Noile modificãri ale programului de transport local de cãlãtori au fost respinse de cãtre consilierii locali ai PSD, pe motiv cã acestea ar fi „atehnice ºi ilegale“. Consilierul local Adriean Chirilã (fost viceprimar de Piatra Neamþ), cel mai vehement dintre aceºtia - care, de altfel, i-a îndemnat pe consilieri sã nu voteze proiectul de hotãrîre care conþinea modificãrile - a fost criticat de cãtre consilierii Alianþei care l-au suspectat cã are o atitudine partinicã pentru cã face parte din staff-ul societãþii Troleibuzul. Dar, primarul Gheorghe ªtefan a promis cã vor fi purtate discuþii cu reprezentanþii Transurban, Troleibuzul ºi cu operatorii care fac transport cu microbuzele, pentru a fi gãsitã o soluþie amiabilã de eliminare a disfuncþionalitãþilor, atît a celor care reprezintã un impediment pentru activitatea operatorilor de transport, cît ºi a motivelor de nemulþumire pe care le au cetãþenii.
|