Se lucreazã la informatizarea cãrþilor de muncã
• 52 de salariaþi de la Casa de Pensii se ocupã de aceastã activitate Funcþionarii de la Casa Judeþeanã de Pensii Neamþ lucreazã intens la preluarea în sistem informatic a datelor de pe cãrþile de muncã. Programul a fost pus la punct ºi definitivat, astfel cã toate condiþiile pentru buna desfãºurare a activitãþii sînt asigurate. Pînã în acest moment, s-a lucrat numai cu documente primite de la Inspectoratul de Muncã, iar dupã ce acestea vor fi informatizate în totalitate, se va trece la documentele deþinute de alte instituþii. „Programul informatic a fost pus la punct, iar acum 52 de salariaþi lucreazã la preluarea în sistem informatic a datelor de pe cãrþile de muncã. Am primit de la Inspectoratul Teritorial de Muncã peste 2.700 de cãrþi de muncã, mai exact 2.759 de documente au fost transferate la noi. Se lucreazã la acestea, în douã schimburi, în condiþii de maximã prudenþã“, a declarat directorul executiv al Casei Judeþene de Pensii Neamþ, Cezar Aanegroae. Testarea sistemului informatic a avut loc în perioada 13-18 martie ºi a constat în utilizarea de probã a programelor informatice, precum ºi în realizarea unei normãri a activitãþii de preluare a datelor. Judeþul Neamþ, alãturi de Hunedoara, Prahova, Teleorman ºi Timiº, a fost judeþ pilot nominalizat de Casa Naþionalã de Pensii pentru testarea ºi normarea activitãþii de preluare în sistem informatic a carnetelor de muncã. Timp de o sãptãmînã, în perioada menþionatã, activitatea s-a desfãºurat pe un eºantion de 400 de carnete de muncã puse la dispoziþie atît de agenþii economici, cît ºi de instituþiile publice. Pentru o corectã preluare a datelor din aceste documente, de o foarte mare importanþã pentru titulari, deoarece dovedesc vechimea în muncã, sporuri ºi alte date pentru stabilirea ulterioarã a drepturilor de pensie, angajatorii trebuie sã aibã în vedere anumite mãsuri preliminare. Carnetele de muncã trebuie sã fie completate cu toate înscrisurile, pînã la data de 1 aprilie 2001, ºi sã fie certificate pentru perioadele de pînã la aceastã datã, conform documentelor gestionate de instituþii sau de angajatori. Certificarea se va face pe primul rînd liber al carnetului de muncã, unde trebuie sã se menþioneze, de exemplu, dacã titularul a avut perioade de concediu fãrã platã. De asemenea, angajatorul trebuie sã se asigure cã fiecare carnet de muncã este însoþit de copii ale actelor de identitate ale titularului. Acestea trebuie sã certifice codul numeric personal ºi vor fi prinse cu capse de prima paginã a cãrþii de muncã. Graficul de predare a acestor acte va fi întocmit de Casa de Pensii ºi va fi comunicat celor interesaþi. Activitatea de preluare în sistem informatic a tuturor cãrþilor de muncã de pînã la 1 aprilie 2001 va începe cu documentele care se gãsesc în custodia Inspectoratului Teritorial de Muncã, apoi cu cele care se aflã la agenþii economici ºi vor urma, pe rînd, cele de la Agenþia Judeþeanã pentru Ocuparea Forþei de Muncã. De la 1 aprilie 2001, cãrþile de muncã au fost înlocuite cu certificate de stagiu de cotizare, a cãror distribuire a fost fãcutã cãtre salariaþii nemþeni. Pentru 2001, stagiile de cotizare au ajuns deja, la titulari, s-au trimis ºi cele pentru perioada 2002-2003, iar cãtre sfîrºitul anului urmeazã a fi expediate certificatele aferente perioadei 2004-2005.
|