Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Iulie 2006
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Monitorul Neamt
 Judetul Neamt
 rochii.ro
 fantastic.ro
 sarcasm.ro
 helen.ro
 cojoc.ro
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Opinii 8 Iulie 2006
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Crește piața minciunii

Miercuri, într-o sală somptuoasă a Hotelului Marriot, s-a desfășurat, în fața unei asistențe numeroase, așa-zisa „Zi a agențiilor de presă“, în formula agreată a unei dezbateri. Știam că există ziua pădurarilor, ziua pescarilor amatori, ziua minerului, dar ziua ziaristului de agenție, ba. Ideea, nevăduvită de interes și consistență, a pornit de la Rador, agenție dependentă de societatea publică de radio. Rolul meu, marcat cu nume întreg pe o etichetă de la masa prezidiului, era să vorbesc despre A.M.Press, instituție pe care am înființat-o acum aproape 16 ani și pe care o păstoresc. Colegii mei, directori de instituții similare - AFP, Mediafax, Rompres, Rador, un profesor specialist în instituții de presă de la Sorbona - au vorbit doct despre piața informațiilor, concurență, adaptări tehnice la viteza de mișcare a știrii. Într-un final, toată lumea a fost de acord că beneficiarii știrilor noastre au nevoie de adevăr și profesionalism. Știrea trebuie să fie documentată și să nu mintă deloc. Am recapitulat în minte întîmplări din mereu bulversata noastră politică, din '90 și pînă azi. Multe din ele mi-au arătat că beneficiarul sau clientul produselor agențiilor de presă are schepsurile, pretențiile lui, care uneori sînt chiar cusururi. Oricum, ca la taraba cu cartofi sau la talcioc, clientul nostru este stăpînul nostru. Îi dăm marfa pe care o vrea. Dar putem oare?
Prin '92 cred, aveam la Brașov un corespondent, ziarist cu experiență, care lucra cu jumătate de normă la A.M. Press și cu cealaltă jumătate de normă la ziarul prezidențial „Dimineața“. Într-o zi, aruncîndu-mi privirea pe respectivul ziar, am văzut o relatare de la Brașov legată de vizita lui Ion Iliescu în orașul de sub Tîmpa. Știrea, cu totul alt conținut și cu totul alte vorbe figura și în fluxurile A.M. Press, trimisă de același corespondent. Ce scria el în „Dimineața“? Că președintele Iliescu a fost primit sărbătorește la Brașov, că femeile s-au umezit de emoție văzîndu-l în carne și oase, mă rog, că a fost o fericire generală pentru brașoveni. Mai ceva ca în povestea cu minerii care plantau flori pe platoul din fața Teatrului Național, omițînd amănuntul că pe post de hîrleț utilizau căpățînile noastre. În știrea de agenție scria că președintele fusese huiduit, se scandase vînjos „Jos Iliescu!“, iar bodyguarzii opriseră cu greu persoanele furioase care vroiau să-i corecteze șefului statului croiala de la costum. L-am sunat enervat pe corespondent și l-am întrebat unde dracu scrie adevărul. În ziarul „Dimineața“ sau în știrea agenției pe care o conduc? Firește că la tine am scris adevărul, mi-a răspuns ziaristul. Iliescu a fost fluierat, huiduit, iar unii au aruncat cu roșii după mașina prezidențială. Inutil să-l beștelesc pe gazetar. Își lua banul de la ziarul președintelui, oferind marfa care convenea clientului, chiar dacă ea n-avea nici o atingere cu realitatea. Adevărul era ultimul ingredient din compoziția știrii care conta. Conștiința profesională? Vorbă în vînt!
Vremuri apuse, veți spune. Aș! În intervenția mea de la Marriot, mi-am exprimat îngrijorarea, bazată pe exemple contemporane, că numărul clienților care vor varianta din „Dimineața“ a știrii brașovene a crescut. Îi interesează adevărul? Să fim serioși. Crește alarmant numărul clienților politici care cumpără, pentru presă sau pentru alte instituții, știrea care le cade mănușă. Transmițînd azi cele două variante ale relatării pomenite mai sus, în același flux de știri, mi-e teamă că - deie Sfîntul să mă înșel - cei mai mulți vor prelua varianta roză cu președintele bombardat nu cu ouă clocite, ci cu crizanteme, chiar dacă în sufletul lor știu bine unde e adevărul.

Articol afisat de 1158 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Lucian AVRAMESCU)
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Premium UK domain names
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalĂŁ sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective